Κυριακή 19 Αυγούστου 2012

Παίζεται η "ΑΓΙΑΓΑΘΗ"

      Η ανάρτηση μεταφέρθηκε στην κορυφή του ιστολογίου λόγω πληθώρας σχολίων

Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ,
·         ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΤΕΛΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ.
·         ΑΥΡΙΟ, ΙΣΩΣ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ, ΤΕΛΙΚΑ
Κατάμεστο το δημαρχείο (Αιτωλικού) σήμερα το βράδυ, για τη συζήτηση με θέμα το Πανηγύρι της Αγιαγάθης, μετά τα τραγικά γεγονότα που ζήσαμε.....

Ακούστηκαν πολλές απόψεις, τόσο από τη μεριά των πανηγυριστών όσο και του κόσμου, χωρίς να καταλήξουν σε κάτι. Εκείνο που έγινε, ήταν η απόφαση του συλλόγου πανηγυριστών (εφίππων-αρματωμένων) να συνευρεθούν και να ψάξουν να βρουν μουσικά σχήματα με καθαρόαιμους Έλληνες, ενώ σε αντίθετη περίπτωση σκέπτονται το "δίλημμα", ή να μην κατέβουν στο πανηγύρι ή να κατέβουν με οργανοπαίχτες γύφτους. Η πλειοψηφία του κόσμου μιλάει για πανηγύρι χωρίς γύφτους, γενικώς. Σημασία έχει ότι το Πανηγύρι θα γίνει κανονικά, ο κόσμος, ο ντόπιος κι ο ξένος, θε έρθει και θα γλεντήσει, είτε με τη συμμετοχή των πανηγυριστών με τη συνοδεία γύφτων οργανοπαιχτών, είτε με τη συνοδεία Ελλήνων, ή ακόμα και χωρίς την παρουσία των πανηγυριστών - ακούστηκε κι αυτό. Εν κατακλείδι, ο κόσμος θα έρθει και - όπως και να γίνει το πανηγύρι - θα είναι περισσότερος από κάθε άλλη φορά, καιρού επιτρέποντος. Εκεί που όλοι συμφώνησαν είναι ν' απαγορευτεί κάθε παρουσία γύφτου, το βράδυ του Πανηγυριού - 23 Αυγούστου - και επ' άπειρον. ΚΑΛΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ

36 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Εμένα μου κάνει κακή εντύπωση που σε θέματα που απασχολούν την κοινωνία του Αιτωλικού και συγκεντρώνεται αρκετός κόσμος για να προτείνει λύσεις,δεν είδα ποτέ να παρευρεθεί ένας πρώην δήμαρχος.Ολοι αυτοί που κυβέρνησαν αυτόν τον τόπο τις τελευταίες τετραετίες είναι απόντες από τα δρώμενα στην πόλη τους,απολαμβάνοντας το καλοκαιράκι τους με την καλοπέραση τους.Εχουν βεβαίως εξασφαλίσει το μέλλον τους από την συμμετοχή τους στην τοπική αυτοδιοίκηση όταν πλήρωναν τους γύφτους για να εκλεγούν δήμαρχοι.

Ανώνυμος είπε...

Το πανηγυρι του Αιτωλικού έχει συγκεκριμένο χαρακτήρα και ιδιαίτερο τελετουργικό. οι ζυγιές είναι αναπόσπαστο κομμάτι του εθίμου κι οποιαδήποτε παρέμβαση σ' αυτό συμβάλλει στην αλλοίωσή του. Συνεχιστές του εθίμου είναι οι αρματωμένοι και όχι οι ''κομπάρσοι'' κι αυτοί φέρουν την ευθύνη για την συνέχιση, την διατήρηση ή την οποιαδήποτε αλλοίωση. Όσον αφορά τους ζουρνατζήδες θα έπρεπε αυτοί που ασχολούνται να γνωρίζουν ότι οι μόνοι που παίζουν ζουρνά είναι οι γύφτοι!
Τα άλλα είναι παραμύθια της χαλιμάς!

Ανώνυμος είπε...

χθες πυροβολησαν εσας ,αυριο τα παιδια σας .Δε ντρεπεσται να συζητατε για τους γυφτους αν θα πεξουν μουσικη.τοσα χρονια τους εχετε διπλα σας και πανε απο το κακο στο χειροτερο ,τωρα που βρεθηκε η αφορμη στειλτε τους στο διαολο να τελειωνετε.

Ανώνυμος είπε...

Το πανηγύρι πρέπει να γίνει κανονικά με τη συμμετοχή των γύφτων ζουρνατζήδων. 'Οποιος υποκριτικά μας λέει οτι δεν μπορεί να τους δεί, ας μας πεί πως μπορεί και βλέπει κάθε μέρα τους γύφτους που πουλάνε καρπούζια σε όλες τις γειτονιές του Αιτωλικού και αυτούς που κάθε Παρασκευή ανενόχλητοι βρίσκονται στη λαϊκή. Ή μήπως τους έχετε ανάγκη αυτούς για την ...πραμάτια που πουλάνε σε πολλούς απο τους δήθεν ενοχλημένους με τους γύφτους;
Αρκετά με την υποκρισία. Το πανηγύρι είναι έθιμο και δεν δικαιούται κανείς απολύτως να το καταλύσει. Αν δεν αντέχετε τους γύφτους ζουρνατζήδες κάθήστε στα σπίτια σας ή ανοίξτε εμφύλιο με τις παρέες που θα τους φέρουν. Μήπως αυτό επιδιώκεται;;;

Ανώνυμος είπε...

ειναι η μοναδικη ευκαιρια να απεξαρτηθουμε απο αυτο τον καρκινο που λεγεται γυφτοι.
υποκρισια καμια..εγω ξερω κοσμο που τα τελευταια χρονια μετα απ ολα οσα εχουν κανει δε τους στηριζει πουθενα,ουτε σε λαικες,ουτε καρπουζια,ουτε ρουχα ουτε τιποτα,εναλλακτικες παντα υπαρχουν και ειναι και καλυτερες,ελπιζω να ισχυσει η λυση της εναλλακτικης ζυγιας απο ελληνες αυτη τη φορα μπας και ξεκολησουμε επιτελους απο αυτο το χαλι.
και να ξερετε νεωτεροι σε ηλικια επισκεπτες-περαστικοι αποφευγουν αυτο το πραμα και το ονομαζουν γυφτοπανηγυρο,και δεν εχουν και αδικο..
απλα δειτε οτι καθε χρονο παει απ το κακο στο χειροτερο.
και οι παρεες δεν περιμεναν αυτα για να διχαστουν..
μια χαρα χωρισμενες ειναι χρονια τωρα..αλλο ενα μοναδικο φαινομενο του πανηγυριου αυτοιυ ετσι οπως εξελιχθηκε...παντου τα πανηγυρια ενωνουν τα χωρια,εμας χωριζει..
καλησπερες..

Ανώνυμος είπε...

Οι γύφτοι μουσικοί τόσα χρόνια στο αλισβερίσι με το πανηγύρι, μας έγραφαν κανονικά.Όλο ντίρι ντάχτα,μελαχροινάκι και τα τοιαύτα.Γυάλιζε το μάτι τους όταν βλέπανε γκόμενα. Και οι παρέες ανέχονταν και πίστευαν ότι αυτό είναι πανηγύρι.Ποιοι τραγουδούν σήμερα από τις παρέες; Τους έπαιρνε ο ύπνος απο το πίνε πίνε και οι γύφτοι ξεσάλωναν και τα τσέπωναν.Που είναι τα τραγούδια μας,που είναι οι χοροί μας,που είναι η ιστορία μας και οι παραδόσεις μας; Κανένας γύφτος στο Αιτωλικό. Είναι αισχροί και πονηροί και μεις πολύυυυυυ φιλότιμοι δεν πάει άλλο.

Ανώνυμος είπε...

Φίλοι των 11.11μ.μ. και 12.44μ.μ. ειτσε βαθια νυχτωμένοιν και άσχετοι με το έθιμο! Α δε σας αρεσει το δρώμενο να καθισετε σπιτια σας! Τα αποτελεσματα ολων αυτων θα τα δειτε αργοτερα αλλα αμφιβάλλω αν θα το καταλάβετε!

Ανώνυμος είπε...

Φέτος στο Πανηγυρι θα πανε αρματωμνενοι ο Μπαρμπαρουσης κι οι Χρυσαυγίτες και θα παιζουν ζουρνά μπαλαμοί απ το Ξηρομερο!
Ετσι τοι πανηγυρι θα γινει καλλιτερο!!!

Ανώνυμος είπε...

Σήμερα της Παναγίας το μεσημέρι ώρα 2.00 στην πλατεία του τριγώνου (Μέρμιγκας) μια ομάδα νεαρών (παρέα δεν τη λες) είχαν στο μαγνητόφωνο νταούλια και τραγουδούσαν. Στα διπλανά μαγαζιά ο ένας έπαιζε Πάριο ο άλλος Διονυσίου και τα άλλα προς την πλατεία ξένη μουσική. Κύριοι συγχαρητήρια, καταφέρατε και διαλύσατε ένα πανηγύρι παραδοσιακό που το βρήκαμε απο τους πατεράδες και τους παπούδες μας. Γιατί δεν λέτε την αλήθεια στο κόσμο οτι αφού δεν σας χρηματοδότησε ο Δήμος φέτος και αφού δεν έχετε λεφτά λόγω κρίσης (που δεν είναι καθόλου ντροπή) προτιμήσατε να διαλύσετε το πανηγύρι με τη δικαιολογία των γύφτων και δεν αφήνετε τις παρέες που θέλουν και μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά, να γλεντήσουν πατροπαράδοτα όπως πρέπει. Ντροπή και μόνο ντροπή. Έχει όμως ο καιρός γυρίσματα....

Ανώνυμος είπε...

Το πανηγύρι του Αιτωλικού είναι ένα από τα ιστορικότερα πανηγύρια της ΒΔ Ελλάδας. Οι τοπικοί ηγέτες ανέκαθεν και μόνιμα περαστικοί,ενδιαφέρονταν μόνο για τα βιογραφικά τους σημειώματα και ανιστόριτοι καθώς ήταν, οδηγούσαν και την κουλτούρα του λαού στην απαξίωση των εθίμων.Δηλαδή έπρεπε να στολίσουν τον Κατσούλη με "κοσμιτικά επίθετα" έξω από τα δικαστήρια για να επιμεληθεί το γκρέμισμα των παράνομων οικίσκων στο γκέτο των γύφτων, από τη στιγμή που οι αρμοδιότητες της πολεοδομίας είναι στα χέρια του;

Ανώνυμος είπε...

αποτυχημενοι πανηγυριστες.. που περασαν καποια στιγμη της ζωης τους απο αυτα τα σημαντικα τοπικα πανηγυρια αλλα δεν αντεξαν ειτε γιατι δεν πηραν την αρχηγικη θεση που εψαχναν ειτε γιατι βρηκαν γυναικα και δεν ειχαν λογο να το παιξουν αλλο γκομενοι ....βρηκαν μια πολυ καλη ευκαιρια να βγαλουν το κομπλεξ τους!!! ειμαι Μεσολογγιτισα και δεν εχω λειψει ποτε απο κανενα πανηγυρι του Αιτωλικου !!!πραγματικα ειμαι πολυ λυπημενη ειναι πολυ σημαντικο αυτο που συμβαινει αυτο λεγετε ΧΟΥΝΤΑ!! να χαιρομαστε επισης τους εκλεγμενους ΑΡΧΟΝΤΕΣ! που ειναι και πανηγυριστες !!!αφαντοι???? πιαστε λοιπον ολοι τις γωνιες σας μη σας φανε ξαφνικα οι γυφτοι ...δικαιλογιες του κωλου!!!

Ανώνυμος είπε...

εσυ 4:13..ποιος θελει να διαλυσει το πανηγυρι μωρε?οτι να ναι λετε...
το πανηγυρι διαλυοταν απο μονο του καθε χρονο.
οτι δηλαδη εσυ θυμασαι το τοτε πανηγυρι και σου μοιζει με αυτο to εκτρωμα των τελευταιων χρονων??πλακα μας κανεις?κοιμασαι κ ονειρευεσαι μου φενεται.
με παρεες διχασμενες,κλικες,σου μου του και ψου ψου ψου η μια παρεα για την αλλη,και γυφτους να αποτελουν την πλειοψηφια τα τελευταια χρονια αφου μυριστικαν φαι,ευρω και άπλα γενικοτερα.
οι ''παππουδες'' που αναφερετε συχνα εσεις που θηχτικατε με το θεμα των γυφτων,θα ντρεπονταν γι αυτο το χαλι που καταντησατε το πανηγυρι τους.
και ευτυχως που εχει ο καιρος γυρισματα και κατι παει να γυρισει...

Ανώνυμος είπε...

Οι Αιτωλικιώτες που κυκλοφορούν έχοντας στο τέρμα το στερεο του αυτοκινήτου είτε απο μεθύσι είτε απο μαγκιά, οι Αιτωλικιώτες που κυκλοφορούν πρωί μεσημέρι βράδυ με τσίτα τα γκάζια και χωρίς εξάτμιση στο μηχανάκι, οι Αιτωλικιώτες που κλέβουν μηχανάκια και μηχανές απο βάρκες, που ανοίγουν μαγαζιά και μπουκάρουν σε σπίτια για να κλέψουν, οι Αιτωλικιώτες που στήνουν ομαδικούς ομηρικούς καβγάδες για ψύλου πήδημα, όπως αυτός που έγινε πρόσφατα μεταξύ οπαδών Ολυμπιακού - Παναθηναικού, σε τι διαφέρουν άραγε απο τους γύφτους που διώξαμε; Η διαφορά είναι οτι οι Αιτωλικιώτες πήγαιναν γυρεύοντας στο σπίτι και το μαγαζί του Μπέκου για να προμηθευτούν τη μαστούρα τους και ο Μπέκος γινόταν πλουσιότερος και πιο μάγκας απο τους ίδιους τους Αιτωλικιώτες. Οι γύφτοι μας έφταιγαν ή ο κακός μας χαρακτήρας; και τώρα που οι γύφτοι μπήκαν φυλακή τα βάλαμε με το πανηγύρι. Θα έρθουν τάχα οι γύφτοι ντυμένοι μπαμπούλες και θα μας χαλάσουν την ειδιλιακή ζωούλα μας. Ούρτου ρε λαμόγια που δεν ξέρετε τι σας φταίει και πως να γεμίσετε την μίζερι ζωή σας και τα βάλατε με το πανηγύρι. το μόνο που έχετε καταφέρει είναι να κάνουν γλέντι οι Μεσολογγίτες με τους ψαρόμυαλους Αιτωλικιώτες που διέλυσαν μόνοι τους το καλίτερο πανηγύρι της Ελλάδας.
Και που είστε, τώρα που θα γράψει ο Αλιάγας οτι δικαιώθηκε που έλεγε οτι το πανηγύρι είναι Σταμνιώτικο και γι'αυτό στο Αιτωλικό διαλύθηκε ενω στη Σταμνά παραμένει άφθαρτο στο χρόνο, να πάτε να του κάνετε αέρα τάχα θιγμένοι.

Ανώνυμος είπε...

οτι να ναι..πραγματικα οτι να ναι..
εσυ δηλαδη δε βλεπεις διαφορα καμια?
κατσε ξανασκεψου και ξαναγραψε μπας και καταλαβεις κ εσυ τι γινεται..
μη με βαλεις μεσημεριατικα να σου γραψω τις διαφορες..ημαρτον..
αρες μαρες κουκουναρες δηλαδη.
επισις απο εγκυρες πηγες εμαθα οτι ολα αυτα παρακινουνται απο σταμνιωτες πρακτορες που θελουν τη ματαιωση του καλυτερου(?!) πανηγυριου της ελλαδας για να επωφεληθει το δικο τους πανηγυρι που δεν ειναι το καλυτερο της ελλαδας,μπας και γινει ομως..
καλα κανουν και μας κοροιδευουν..ειμαστε αξιοι της μοιρας μας..
εμεις φεραμε αυτον τον τοπο σ αυτα τα χαλια,ας τα λουστουμε τωρα...

Ανώνυμος είπε...

Με όλα αυτά που ακούγονται και γράφονται αλλά και θα ειπωθούν ακόμα,ίσως είναι ότι καλύτερο η αποχή από το έθιμο. Ένας χρόνος είναι αρκετός για να προβληματιστεί ο καθένας ξεχωριστά για την ευθύνη που φέρει.Είτε γύφτος, είτε Αιτωλικιώτης έφιππος ή αρματωμένος, είτε Άρχων,είτε σύλλογος. Ένα κερί όμως,μια αρτοκλασία στη μνήμη της παναγιάς με όσα απόμειναν για φέτος σιωπηλά και ταπεινά, χωρίς μουσική υπόκρουση, νομίζω ότι θα έβαζε τον κάθε νου στη διαδικασία της ωρίμανσης για το αύριο. Τίποτα δεν χάνεται αν δεν το θες. (Δ.Σκόνδρα)

Ανώνυμος είπε...

Ζουρναδες και νταουλια υπαρχουν σε ολοι την ελλαδα,και ειδικοτερα στο βαμβακοφυτο Σερρων ειχαν ερθει στο θεατρακι μας πριν χρονια μπειτε στο YOUTUBE να τους ακουσετε,εναλακτικες υπαρχουν πολλες λιγο ψαξιμο θελει,υπομονη και με λιγο θεληση θα βρειτε οργανοπαιχτες ελληναραδες,υπαρχουν και πολιτιστικη συλλογοι που μπορειτε να συνενοηθηται,στα θεματα αυτα μπορει να σας βοηθησεικαι ο χορευτικος συλλογος της πολης,ψαξτε και στο ιντερνετ λιγοτερο θα σας κοστιση απο τους γυφτους.

Ανώνυμος είπε...

Παίζουν και στο Μαρόκο ζουρνάδες! Να ψάξουμε κι εκει!

Ανώνυμος είπε...

παρτε τοτε τους μαγαριζμενους, η εχετε κανενα πονηρο αλισβεριση μαζι τους;.

Ανώνυμος είπε...

ε τοτε,να ζητησουμε ενα μεγαλο συγνωμη απο τους συμπαθεστατους γυφταιους,να τους δωσουμε χρηματα σαν αποζημειωση που τους ξεβολεψαμε-αναστατωσαμε αυτες τις μερες,να καλεσουμε συγγενεις και φιλους τους απ ολη την ελλαδα να στρατοπεδευσουν στις φιλοξενες περιμετρικες οδους και το θεατρακι και να τους παραδοσουμε τη διαχειρηση του πανηγυριου ολοκληρωτικα μια ωρα αρχιτερα να τελειωνουμε,αγαπητοι πανηγυρισται μη και τυχον θιχτουνε οι ''αναντικαταστατοι'' γυφτοι ζουρνατζιδες και δεν εχουμε τι να απογινουμε μετα...
μ αυτα τα μυαλα που εχετε..
ΚΑΛΑ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝΕ ΚΑΙ ΜΑΣ ΜΠΗΚΑΝΕ ΚΑΒΑΛΑ!
ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΕΙΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ.

Ανώνυμος είπε...

Φιλε απ[ο αυτα που γραφεις δειχνεις οτι εισαι βαθια νυχτωμένος! Κατι τετοιοι σαν κι εσενα εχουν παει τον τόπο πίσω αλλα για σενα ειναι δυσκολο να το καταλαβεις! Βλεπεις πολυ κοντα!!!

Ανώνυμος είπε...

Οι διοργανωτές της μουσικής βραδιάς στον αύλειο χώρο του 2ου δημ. σχολείου είναι από τους πρωτεργάτες κατά των γυφταίων (αν και είναι απ' αυτούς που έδιναν χρήματα γιά το ψήφο τους). Μπορούν να μας πουν κάτι, για τα μέλη του συγκροτήματος που ήταν γύφτοι και το πανώ που ανήρτησαν στο τέλος της βραδιάς;

Ανώνυμος είπε...

Κοριτσακια. Ηρθε καινουριος σεριφης στην πολη μπαρπαρουσης και θα τον φατε στην μαπα για 4 χρονια αυτον και τα κολεγιοπαιδα του καλη σας χωνεψη.

Ανώνυμος είπε...

το ποιος παει τον τοπο πισω,αστο να στο πει καποιος που βλεπει τα πραγματα απ την απ εξω...
πιστεψε με.
δυστυχως το πηγαδι που εχετε ρηξει ΕΣΕΙΣ τον τοπο δεν εχει πατο...
αλλα μαλλον η θα εχεις μαγαζι κ εσυ και θες την αμμεση κονομα των ημερων,η καποια αλλη δουλεια αμμεσα συνδεδεμενη με το πανηγυρι(η οτι απεμεινε απ αυτο)
οποτε αστο καλυτερα το ποιος βλεπει κοντα και ποιος οχι.
η αναιτια πορωση δεν ειναι καλος συμβουλος γενικα.
ηρεμησε,παρε ανασες καιδες τα πραγματα με ποιο καθαρο μυαλο σαν 3ος και θα δεις κ εσυ..δε μπορει να εχεις τυφλωθει τοσο πολυ.

Ανώνυμος είπε...

Μήπως ρε μάγκες όλοι οι ιστορία με τους γύφτους και το πανηγύρι είναι στημένη έντεχνα για να κάνουν κάποιοι πονηροί την αρπαχτή τους; Γίνεται μια ιδιωτική εκδήλωση έτσι στο ξεκάρφωτο σε Δημόσιο Σχολείο (ποιος έδωσε άραγε την άδεια) στην οποία εκδήλωση οι οργανοπαίχτες είναι γύφτοι και δεν μιλάει κανείς. Την εκδήλωση την κάνει άνθρωπος που σε όλες τις εκλογικές αναμετρήσεις των τελευταίων 10-12 χρόνων παίρνει επιδεικτικά τους γύφτους και τους πάει να ψηφίσουν επί πληρωμή. Τώρα όμως είναι κατά των γύφτων που μέχρι χθες έλεγε οτι είναι κολητάρια και κουμπάροι. Μετά την εκδήλωση φωτογραφίζεται μαζί με άλλους συνεργάτες του στο αλισβερίση με τους γύφτους αλλά τωρινούς πολέμιους κατά των γύφτων και του πανηγυριού με τη συμμετοχή γύφτων. Για στάχτη στα μάτια κρατάμε και μια σημαία της Χρυσής Αυγής λες και έκανε το κόμμα την αρπαχτή με τα κλαρίνα.
Η επόμενη σκέψη είναι να ξαναφέρουμε τα κλαρίνα της Αγιαγάθης και αφού δεν θα υπάρχουν νταούλια να κάνουμε καινούργια αρπαχτή. Βάζουμε και μερικούς θερμόαιμους να διοργανώσουν πανηγύρι με Ελληνική παραδοσιακή μουσική (κλαρίνα δηλαδή) ετοιμάζουμε και μια αφίσα με υπογραφή νεολαία Αιτωλικού και είμαστε έτοιμοι να φέρουμε ξανά ορχήστρα με γύφτους οργανοπαίχτες που δεν μας ενοχλούν γιατί τους φέραμε εμείς που αντιπροσωπεύουμε τον νέο σερίφη της επόμενης 4ετιας τον μπαρμπαρούση.
Αν τώρα το Αιτωλικό χάνει την μεγαλύτερη παράδοση του το πανηγύρι της Αγιαγάθης, καθόλου δεν μας νοιάζει αρκεί να κανομάμε εμείς οι επιτήδειοι χρησιμοποιώντας τον ενθουσιασμό της νεολαίας και τη μόδα των ακραίων κομμάτων.

Ανώνυμος είπε...

7.38 έχεις ασχοληθεί ποτέ με το πανηγύρι? Αλλά μάλλον εσύ το βλέπεις απ' έξω! Γι' αυτό έχεις και άποψη!!

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 10:06 με κάλυψες. Αυτή η βραδιά με τα κλαρίνα ήταν εξωφρενική. Απορίας άξιον όλων ήταν ποια αρχή εξέδωσε άδεια για ιδιωτική χρήση και μάλιστα σε χώρο δημοτικού σχολείου. Ποιος ήταν αυτός ο κύριος/α που αδιαφόρησε για την ηχορήπανση μέχρι το πρωί στις 7.30 χωρίς να υπολογίσει συμπατριώτες μας στο κρεβάτι του πόνου,μικρά παιδιά και ανήμπορους ηλικιωμένους. Αίσχος!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Ας τα πάρουμε με τη σειρά!

Όλοι όσοι είστε λογικοί και νηφάλιοι έπρεπε να έρθετε στο Δημαρχείο για να υπερασπιστείτε την άποψή σας και τους ομοϊδεάτες σας. Λείπατε επιδεικτικά ώστε η λογική και η νηφαλιότητα (κυριολεκτικά) να είναι μειοψηφία, οπότε τώρα θα ζήσετε με τις συνέπειες του αγράμματου επί το πλείστον όχλου.
Στην συνάντηση βγήκαν αρκετά συμπεράσματα. Ένα από αυτά ήταν πως με ζυγιές τα προβλήματα θα είναι πολλά. Ένα άλλο, γνωστό εδώ και χρόνια βέβαια, και γενικότερο, είναι πως ο τόπος μας είναι έρμαιο των εκάστοτε γύφτων. Ορίτζιναλ και γιαλαντζί. Γιατί οι παρευρισκόμενοι στην συνάντηση ήταν οι περισσότεροι γύφτοι στο χαρακτήρα.

Θα επαναλάβω κάποιες φωνές λογικής που ακούστηκαν, που λένε ότι δεν γίνεται να τα βάζεις με τις ζυγιές και να αφήνεις να κυκλοφορούν ανενόχλητα οι υπόλοιποι. Απλή υποκρισία και όποιος υποστηρίζει το αντίθετο δεν είναι άξιος λόγου.
Θα τονίσω πως ζυγιές σαν τις δικές μας δεν υπάρχουν αλλού. Όποιος το υποστηρίζει είναι είτε κουφός, είτε άμουσος, είτε βλάκας.
Τεράστια νταούλια, κλαρίνα και φλογέρες δεν χωράνε εδώ. Διαβάστε τα βιβλία που έχουν γραφτεί για τα πανηγύρια μας και θα μάθετε για την ιστορία των οργάνων μας, όπως και για την σύνδεση των ζυγιών με τιςς αρματωμένες και έφιππες τάξεις της επανάστασης.
Αν βαριέστε απλά ακούστε τους στο γιουτιουμπ και θα καταλάβετε πως απλά δεν γίνεται.
Οι προτάσεις για επαγγελματίες του είδους είναι και οι πιο σοβαρές, αλλά όποιος το σκεφτεί λίγο βλέπει το αδιέξοδο.
Ο επαγγελματίας δεν παίζει μέχρι το πρωί, δεν τον παίρνεις από το χέρι να τον πας βόλτα στο Αιτωλικό παίζοντας και χορεύοντας, δεν ανεβαίνει στην καρέκλα για να παίξει, δεν λαμβάνει μέρος σε δρώμενα. Κοιμάται στο ξενοδοχείο, πληρώνεται μπροστά και δεν μαζεύει δολάρια από κάτω. Αν μπούμε στην διαδικασία να αλλάξουμε τόσα πράγματα, καλύτερα είναι τα κλαρίνα του τσάκαλου.
Αφήστε που δεν έχω καμιά όρεξη εγώ και οι υπόλοιποι να πληρώσω την διασκέδασή σας. Πληρώνω ήδη πολλά για την δική μου, να πληρώσω για να διασκεδάσω "κουβαρντάδες" στα λόγια δεν θέλω.
Και ερχόμαστε στο σοβαρότερο.
Στο Δημαρχείο διαπίστωσα κάτι που δεν το περίμενα με τίποτα.
Διαπίστωσα πως ο κόσμος του Αιτωλικού, οι συντοπίτες μου, έχουν εντελώς διαφορετική θεώρηση για τις παρέες απ ότι νόμιζα.
Βλέπετε οι Αιτωλικιώτες προφανώς, βλέπουν τους πανηγυριστές σαν υπαλλήλους τους. Σαν θεατρίνους που είναι εκεί για να τους διασκεδάσουν. Σαν να βγάζουν λεφτά από αυτό που κάνουν κάθε χρόνο. Σαν τον καλλιτέχνη που πρέπει να βγει στο πάλκο και να ψυχαγωγήσει ας έχει πεθάνει η μάνα του.
Τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι φίλοι μου.
Οι πανηγυριστές είναι εκεί για να συντηρήσουν ένα έθιμο που κρατά από το 1825. Είναι εκεί για να τιμήσουν τους προγόνους τους. Γιατί είναι τα πρωτοπαλίκαρα που επέλεξαν τα χρήματά τους (και αυτά είναι πολλά) να τα διαθέσουν για το έθιμο, για το πανηγύρι, αντί να πάνε διακοπές. Οι περισσότεροι από σας δεν φαντάζεστε τι θυσιάζει ένας πανηγυριστής για να πάει στο πανηγύρι. Υπάρχουν παιδιά που μαζεύουν το ρεφενέ και τα χρήματα που θα διαθέσουν όλο το χρόνο ευλαβικά. Υπάρχουν παιδιά που βάζουν διπλούς ρεφενέδες για να πάει όλη η παρέα στο πανηγύρι. Υπάρχουν παιδιά που παρατάνε τις δουλειές τους, που τρέχουν για να προλάβουν, που δουλεύουν, φτιάχνουν, χτίζουν, βάφουν, κατασκευάζουν, για να γίνει το πανηγύρι αυτό, και να γίνεται κάθε χρόνο. Ξέρει κανείς πόσο κάνει η στολή που φορά ένας αρματωμένος?
Πόσα θέλει για να συντηρήσεις το άλογό σου όλο το χρόνο? Και όλα αυτά γιατί? Θα πάω στον πόλεμο με τ άρματα μου, ή θα ζέψω το άλογο μου για να οργώσω?
Όλα αυτά γίνονται για το πανηγύρι.
Και η απάντηση ποια ήταν? Μας εκβιάζετε λέει όταν μας λέτε ότι χωρίς ζυγιές δεν μπορείτε να πάτε.
Γιατί σας εκβιάζουμε? Υποχρεωμένοι είμαστε? Ούτε ευχαριστώ δεν μας είπατε ποτέ! Ίσα ίσα μας κατηγορείτε κιόλας.
Το πανηγύρι είναι όλων μας. Εμείς το καθήκον μας το κάνουμε κάθε χρόνο. Εσείς?

Ανώνυμος είπε...

Οι αυθεντικοί πανηγυριστές, οι καβαλαραίοι και οι καταστηματάρχες να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους. Να συγκεντρωθούν χωρίς να ρωτήσουν κανένα γιαλαντζί επαναστάτη και να αποφασίσουν αν θα γίνει πανηγύρι ή οχι. Και πανηγύρι χωρίς ζυγιές δεν είναι πανηγύρι αλλά φεστιβάλ και καρναβάλι. Αν θέλουμε να γίνει ο,τι έγινε και της Παναγίας που άλλος έπαιζε με τα ηχεία στο κεντρικό στη διαπασών κλαρίνα, άλλος είχε στο μαγνητόφωνο πίπιζα της κακιάς ώρας, άλλος έπαιζε ελληνικά και άλλος ξένα, τότε να μη γίνει πανηγύρι. Αν όμως αγαπάμε το πανηγύρι με το οποίο μεγαλώσαμε, τότε να έρθουν οι ζυγιές (χωρίς οικογένειες) και να απομονώσουμε αυτούς που ξεσηκώνουν τη νεολαία για να κάνουν αρπαχτή σε βάρος του πανηγυριού. Η νεολαία παρασύρεται εύκολα και εκεί πατάνε αυτοί που θέλουν να διαλύσουν το πανηγύρι για δικό τους όφελος. Αν γίνει το πανηγύρι κανονικά, κανείς νέος δεν θα τολμήσει να τα βάλει με τις παρέες, αλλά θα πάρουν και μέρος στο πανηγύρι όπως κάθε χρόνο και θα δώσουν το δικό τους νεανικό χρώμα. Εμφύλιο μεταξύ Αιτωλικιωτών δεν θέλει κανείς και ούτε πρόκειται να γίνει. Εμπρός λοιπόν μαζευτείτε οι ενδιαφερόμενοι και αποφασίστε και πράξτε αυτό που επιβάλει η παράδοση μας και τα έθιμα μας.
Όλα τα άλλα περί παραδοσιακής ελληνικής μουσικής (κλαρίνα) και περι υπογραφής νεολαία Αιτωλικού είναι πονηρά και κατευθυνόμενα.

Ανώνυμος είπε...

Για όλα αυτά ρωτήστε και τον εκδότη των Γεφυριών!!!

Ανώνυμος είπε...

μισω τους γυφτους πανω απο καθε παραδοση,πανω απο καθε πανηγυρι,πανω απο καθε κομμα και παραταξη και ειδικα
θα ηθελα να εξαφανιστουν απο προσωπου γης αυτοι και οσοι τους συμπαθουν η απλα αδιαφορουν.
ετσι ειναι η φαση.
το καλο ειναι οτι δεν ειμαι μονος...

Ανώνυμος είπε...

Με τετοιο μισος στην ψυχη σου, απορω πως τρεχεις στην εκκλησια και αναβεις κερια.Δυστυχως εισαι αιχμαλωτος των ενστικτων και οχι της λογικης.Ειμαι σιγουρος οτι δεν ειστε πολοι

Ανώνυμος είπε...

Ευτυχως που στην εκκλησια αναβεις κερια και σταυροκοπιεσαι κακομοιρη .Για να εχεις τοσο μισος πολλα σε βαραινουν.Ευτυχως που εισαι μονος σου γιατι και καποιοι αλλοι να ειναι μαζι σου και παλι λιγποι ειστε

Ανώνυμος είπε...

http://vassiladi.blogspot.gr/2011/08/blog-post_26.html

Του χρόνου θα έρθουν και στην ΑΓΙΑΓΑΘΗ!

Ανώνυμος είπε...

ποιος σας ειπε οτι παω εκκλησια?τι ειμαι?κανενα ανθρωπακι σαν εσας?
σκιαγμενο και φοβισμενο?
οτι δε μ αρεσει το αλλαζω με πραξεις και εργα,οχι με προσευχες...

Ανώνυμος είπε...

Tι άλλο θα ακούσουμε...Γράφει στην ιστοσελίδα της η αγρινιώτικη "Συνείδηση Αιτωλ/νιας" και αναδημοσιέυεται αυτούσιο το κείμενο στο site των "Γεφυριών" : "...το πανηγύρι θα διεξαχθεί δίχως τους ROMA που συμμετείχαν ενσαρκώνοντας τους αρματολούς." OΡΙΣΤΕ; Ακατανόητες και ανιστόριστες θέσεις και παραπληροφόρηση... Επίσης σημειώνεται ότι "23 καβαλάρηδες θα αναβιώσουν το έθιμο". Και συνεχίζει: Μέχρι και πέρσι ο εορτασμός γινόταν με την εναρμόνιση «αρματολών» και «καβαλάρηδων». Δηλαδή φέτος επήλθε ένας εμφύλιος ανάμεσα στις δύο ομάδες; Ξέρει τόσα πολλά το αγρινιώτικο site και αν ναι από που απέκτησε πρόσβαση στην ιδιαιτερότητα του πανηγυριού μας; Για ποιά αναβίωση ακριβώς μιλάει; Και για ποιά "κάθοδο από το μοναστήρι της Αγιαγάθης" των αλόγων “στις 23 του μήνα” κάνει λόγο η συγκεκριμένη εφημερίδα; Αν αναβίωση είναι το "παλιό Αιτωλικό" όπως υποστηρίζουν κάποιοι, ας μας πουν πότε τα άλογα ήταν συστατικό και κυρίαρχο στοιχείο στο πανηγύρι ώστε από μόνα τους να το "αναβιώσουν". Πόσα άλογα άλλωστε ήταν φέτος και πόσα πέρσι; Ενας απλός παρατηρητής το διαπιστώνει ξεκάθαρα...
Και αν δεν είναι οι αρματωμένοι αυτοί που κρατούν το πανηγύρι, και δεν τους χρειαζόμαστε γιατι χρησιμοποιήθηκε στην επίμαχη αφίσα η λεπτομέρεια με τα άρματα;
Οταν το Νιοχώρι, η Γουριά, το Μποχώρι και η Μάστρου επέλεξαν καποια στιγμή την επιστροφή στο νταούλι και τον ζουρνά από τα γυφτοκλάρινα, εμείς γυρίζουμε στις πανηγυριώτικες πρακτικές του 70. Η εγκληματικότητα των γύφτων είναι αναμφισβήτητη. Μπορούσε να βρεθεί η χρυσή τομή. Δεν βρέθηκε γιατί κάποιοι δεν θέλησαν και είχαν προαποφασίσει από καιρό.... Κατά τα άλλα η Σταμνά φέτος πέτυχε να παγιώσει την "ιδιοκτησία" της στο πανηγύρι της ΑΓΙΑΓΑΘΗΣ. Αντε λοιπόν, του χρόνου να κάνουμε “ΑΓΙΑΓΑΘΗ” με άλλο στήσιμο, το έθιμο να το αναβιώσει ο οποισδήποτε έχει μια καλή ιδέα αρκεί να είναι δικιά του και μόνο δικιά του...

Ανώνυμος είπε...

Το άρθρο της εν λόγω εφημερίδας είναι ανυπόστατο .Το μόνο που κάνει με την παραποίηση της ιστορικής αλήθειας, είναι να προσφέρει επιχειρήματα σε όσους θέλουν να τορπιλίσουν τον παραδοσιακό χαρακτήρα του πανηγυριού.Από που κι ως που οι γύφτοι ενσαρκώνουν τους αρματολούς του 21 . Από βρήκε το στοιχείο .Σε ποια ιστορική πηγή.

Μπορεί αυτό το διάστημα να έχουμε πολλά μεταξύ μας - θα τα λύσουμε μόνοι μας αυτά - δεν πρέπει όμως να επιτρέψουμε την παραποίηση της ιστορικής αλήθειας.Όλοι οι συντελεστές του πανηγυριού πρέπει να απαιτήσουν την αποκατάσταση της αλήθειας από την εν λόγω εφημερίδα.

Πιστεύω ο Αποστόλης μέσα στην ένταση των ημερών δεν το κοσκίνισε όσο έπρεπε ,αλλιώς δεν θα το αναδημοσίευαι. Μας έδωσε όμως την ευκαιρία να το κοσκινίσουμε εμείς οι υπόλοιποι και να μην το αφήσουμε να περάσει έτσι.