Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2011

ΠΡΟΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΑΙΤΩΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ
Επειδή προσφάτως, σε φύλλα τοπικών Εφημερίδων, δημοσιεύθηκαν πολλά για την προσωπικότητα του μακαριστού ιατρού – μαιευτήρα Μάρκου Κρικελή και την προσφορά του στην πόλη του Αγρινίου, θα θέλαμε να επισημάνουμε το εξής:......

Η σορός του αοιδίμου Μάρκου Κρικελή  δεν  ετάφη σε κοιμητήριο  της γενέτειράς του, στη νήσο Τήνο (όπως εγράφη) αλλά υπέστη το αποκρουστικό "μαρτύριο" της αποτεφρώσεως.
Επιβάλλεται η επισήμανση του γεγονότος αυτού, επειδή προ της Εξοδίου Ακολουθίας στον Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος Αγρινίου και έπειτα από τη γνωστοποίηση των οικείων ότι επιθυμία του ιδίου ήταν «μετά θάνατον να αποτεφρωθεί το σώμα του», ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμάς απαγόρευσε την τέλεση της Εξοδίου Ακολουθίας, εφόσον η καύση του σώματος των νεκρών είναι ξένη προς την Πίστη μας, ξένη προς τη διδασκαλία και την παράδοση της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας.
Η εξέλιξη των γεγονότων φάνηκε αρχικώς πως ήταν διαφορετική και η Εξόδιος Ακολουθία (κηδεία) τελικά τελέσθηκε στον Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος Αγρινίου (13 Δεκεμβρίου 2011, ώρα 15:00΄), αφού προηγουμένως ο υιός του εκλιπόντος Ιωάννης Κρικελής βεβαίωσε εγγράφως τον Ιερέα του Ιερού Ναού και τον Μητροπολίτη ότι η σορός του πατέρα του δεν θα αποτεφρωθεί.
 Όμως, παρότι ο υιός Ιωάννης Κρικελής υπέγραψε Υπεύθυνη Δήλωση του Ν. 1599/1986, σύμφωνα με την οποία η σορός του πατέρα του «θα μεταφερθεί και θα ταφεί στην Τήνο στο Κοιμητήριο του Αγίου Σώστη και δεν θα αποτεφρωθεί», η σορός του Μάρκου Κρικελή δεν έφτασε ποτέ στη νήσο Τήνο, αλλά κατά πληροφορίες οδηγήθηκε στην γειτονική Βουλγαρία όπου και αποτεφρώθηκε.
Επειδή μεν η Δήλωση δεν αποδείχθηκε «υπεύθυνος», πληροφορηθήκαμε δε το γεγονός «κατόπιν εορτής» και τεχνηέντως αποσιωπήθηκε αυτό από τον ευσεβή λαό, παρακαλούμε για την δημοσιοποίηση του παρόντος δελτίου προς αποκατάσταση της Ορθοδόξου Αληθείας.  
Πουθενά η Αγία Γραφή δεν ομιλεί για καύση νεκρών. Η καύση είναι εξωβιβλική και πολύ περισσότερο παράδοση άγριων φυλών. Αποτελεί ασέβεια προς τον Δημιουργό Θεό και Πλάστη μας, ασέβεια προς την αξιοπρέπεια του ανθρώπου αφού και ο ανθρώπινος πολιτισμός από αρχαιοτάτων χρόνων έχει στηριχθεί στην ιερότητα της ταφής των νεκρών.
Η Ορθόδοξος Εκκλησία μας πιστεύει στην Αιώνια Ζωή και στην Ανάσταση των Νεκρών, διδάσκει το σεβασμό του προσώπου και τιμά το ανθρώπινο σώμα ως κατοικία της Αθανάτου  Ψυχής  μας,  ως  Ναό  του  Αγίου  Πνεύματος.
 

Εκ του Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας
της Ιεράς Μητροπόλεως

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Ο Σεβασμιότατος κ.Κοσμας, καλό θα ήταν να περιορήσει την ενασχόλισή του με τα θέματα της καυσης των νεκρών και να παυσει να ασχολείται με δικαστικές παρεμβάσεις Η κοινωνία μας είναι μικρή και ολοι γνωριζόμαστε πολύ καλά και ειναι πανγκοινως γνωστό΄ότι οι δοσιλογοι του Αιτωλικοι Φραγγουλογαλάνηδες, οι οποίοι οργίαζαν σε βάρος του Αιτωλικού, τυγχάνουν ασυλίας χάριν των παρενβάσεων του Δεσπότη. Τα ακούς Δεσποτα;. Παρατηρητης