Δευτέρα 7 Ιουνίου 2010

Οδικές συνδέσεις σήραγγας Αγίου Ηλία

Για την εξέλιξη της α΄ φάσης του έργου: «Κατασκευή Παραϊόνιας οδού: Οδικές συνδέσεις σήραγγας Αγίου Ηλία» ενημερώθηκε κατά τη σημερινή του επίσκεψη στο χώρο των εργασιών (Δευτέρα 7 Ιουνίου 2010) ο νομάρχης Αιτωλοακαρνανίας Θύμιος Σώκος.....Το αντικείμενο του έργου αφορά την κατασκευή της Παραϊόνιας οδού από την επαρχιακή οδό Αιτωλικού-Αγγελοκάστρου-Αγρινίου (από παραλία Σταμνάς) έως την παλαιά γέφυρα της Γουριάς συνολικού μήκους έξι (6) χιλιομέτρων.
Το έργο έχει αρχικό προϋπολογισμό 16.000.000 € και δημοπρατήθηκε στις 4 Σεπτεμβρίου 2007 από το ΥΠΕΧΩΔΕ.
«Η σύνδεση του Δυτικού Άξονα (από το κόμβο στο Κεφαλόβρυσο) με το λιμάνι στο Πλατυγιάλι και την πόλη του Αστακού ήταν και είναι στις άμεσες προτεραιότητες μας.
Ήδη έχει κατασκευασθεί το τούνελ στην περιοχή του Αγίου Ηλία μήκους 800 μέτρων, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η α΄ φάση του έργου από την παραλία της Σταμνάς έως την παλαιά Γέφυρα της Γουριάς.
Εάν ξεπεραστούν κάποια εμπόδια, όπως οι απαλλοτριώσεις στο τελευταίο τμήμα του έργου και κάποιες άλλες δυσκολίες που εμφανίστηκαν κατά την πορεία εκτέλεσης του έργου, το έργο αυτό μπορεί σε έξι περίπου μήνες να δοθεί στην κυκλοφορία μιας και υπάρχει χρηματοδότηση από το Κ.Π.Σ.
Θα πρέπει να σημειώσω ότι προχωράνε με ικανοποιητικό τρόπο και οι μελέτες για τα υπόλοιπα τμήματα του έργου και πιστεύω ότι θα είναι έτοιμη μέχρι το Σεπτέμβριο η μελέτη μήκους δεκατριών χιλιομέτρων από Πεντάλοφο μέχρι και το λιμάνι στο Πλατυγιάλι.
Μάλιστα στο αποψινό νομαρχιακό συμβούλιο θα συζητήσουμε τους περιβαλλοντικούς όρους του πιο πάνω έργου.
Ήδη υπάρχει ανάδοχος μελετητής για την καινούρια γέφυρα στον Αχελώο η οποία θα κατασκευασθεί μεταξύ της Γουριάς και της Πενταλόφου.
Επίσης στην διαδικασία εκπόνησης της οριστικής μελέτης βρίσκεται το έργο από το λιμάνι του Πλατυγιαλίου μέχρι τον Αστακό, μια μελέτη η οποία βελτιώνει κατά πολύ την υπάρχουσα χάραξη.
Επιδίωξή μας είναι να χρηματοδοτηθεί το έργο αυτό (Πλατυγιάλι-Αστακός) με όσα χρήματα χρειάζονται από το Ε.Σ.Π.Α.
Αγωνιζόμαστε με κάθε τρόπο για αυτό το έργο που θα συνδέσει τον Δυτικό Άξονα με το λιμάνι του Πλατυγιαλίου και τον Αστακό.
Θέλουμε με τα έργα αυτά στο συντομότερο χρόνο να αξιοποιηθεί η ευρύτερη περιοχή
του Αστακού, να ξεφύγει από τον αποκλεισμό και την απομόνωση που δημιουργεί η έλλειψη βασικών οδικών αξόνων», τόνισε σε δηλώσεις του, μετά την επίσκεψη, ο Νομάρχης Αιτωλοακαρνανίας Θύμιος Σώκος.
Στην ενημερωτική επίσκεψη παρόντες ήταν ο δήμαρχος Αιτωλικού κ. Νίκος Γαλάνης, ο πρόεδρος του Ν.Σ. κ. Στάθης Λουκόπουλος , οι αντινομάρχες Χρήστος Πετρόπουλος, Γιάννης Λύτρας, Δημοσθένης Καπώνης και η κ. Έφη Στεργίου-Λαχανά, ο εντεταλμένος σύμβουλος κ. Γιάννης Ψαράκης, εκπρόσωποι της ανάδοχης εταιρείας, στελέχη της επιβλέπουσας υπηρεσίας (Ε.Υ.Δ.Ε. – Ο.Σ.ΥΕ.του Υπουργείου Υποδομών) και μηχανικοί της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αιτωλοακαρνανίας.


1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Καταραμένος ο Αστακός Αιτωλοακαρνανίας

Περιοχή, η οποία την τελευταία 25ετία αποτέλεσε το θέατρο για την υλοποίηση πολλών επενδυτικών σχεδίων. Ατελέσφορα τα περισσότερα, μετά και τις αντιδράσεις των κατοίκων για ορισμένα από αυτά, λόγω των σημαντικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων που θα είχαν: μονάδα καύσης τοξικών και χημικών αποβλήτων, μονάδα παραγωγής αμόλυβδης βενζίνης, ηλεκτροπαραγωγή από λιθάνθρακα κ.ά.
Τα έργα ολοκληρώθηκαν το 2006, ενώ προ διετίας η ΝΑΒΙΠΕ πέρασε στα χέρια τριών μεγάλων τραπεζικών ομίλων (Alpha, Εμπορική, Πειραιώς).
Σήμερα η περιοχή του Αστακού βρίσκεται μπροστά σε μία ακόμαŸ πρόκληση. Η τροποποίηση του χωροταξικού σχεδίου της Βιομηχανίας από τη ΝΔ, αναπροσανατόλισε το χαρακτήρα της ΝΑΒΙΠΕ σε ενεργειακό κέντρο και μετά την ακύρωση των σχεδίων για ηλεκτροπαραγωγή με τη χρήση λιθάνθρακα, προσέλκυσε το ενδιαφέρον επενδυτών από το Κατάρ, οι οποίοι αναζητούν περιοχή ναŸ κάψουν την περίσσεια LPG (υγροποιημένου μείγματος προπανίου - βουτανίου), το οποίο παράγεται από πετρέλαιο στη χώρα τους. Εκτός από τη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής από LPG, 1.100 μεγαβάτ, σχεδιάζεται η κατασκευή σταθμών αποθήκευσης και επαναεριοποίησης LPG και LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο), αλλά και μονάδα παραγωγής βιοελαίων από άλγη.
Σύμφωνα με τον Ηλία Γεωργαλή, γιατρό, μέλος της Κίνησης Πολιτών Δυτικής Ελλάδας, για την αποδοχή της επένδυσης από τους κατοίκους, αναπτύχθηκαν μία σειρά μύθοι, οι οποίοι καταρρίπτονται τελευταία ο ένας μετά τον άλλο.Ο ισχυρότερους απ’ αυτούς, είναι οι 1.500 θέσεις εργασίας, οι οποίες σύμφωνα με την πρόσφατα εγκεκριμένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), ανέρχονται μόλις στις 140, επεσήμανε. Αριθμός ελάχιστος, μπροστά σε όσες θα χαθούν σε τομείς όπως η γεωργία, η κτηνοτροφία, η αλιεία, ο τουρισμός, υπό το βάρος της ενεργειακής μονοκαλλιέργειας, που επιβάλλεται στην περιοχή.
Ένας άλλος μύθος που συνοδεύει τη συγκεκριμένη επένδυση –ύψους 3 δισ. ευρώ– είναι τα οικονομικά οφέλη για την εθνική οικονομία, αλλά και τα οφέλη για την ενεργειακή επάρκεια της χώρας. Οφέλη τα οποία αμφισβητούνται έντονα, αφού σύμφωνα με τους σχεδιασμούς των επενδυτών, ελάχιστα χρήματα θα καταλήξουν σε ελληνικά χέρια, ενώ όσο αφορά στην παραγόμενη ενέργεια, αυτή θα κατευθύνεται στο σύνολό της προς την Ιταλία. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η συγκεκριμένη μονάδα δεν έχει περιληφθεί στον Εθνικό Μακροχρόνιο Ενεργειακό Σχεδιασμό που κατατίθεται στη Βουλή κάθε χρόνο.
Την ίδια στιγμή που τα οφέλη για τους κατοίκους της περιοχής περιορίζονται, τα στοιχεία για το τίμημα που θα πληρώσει το περιβάλλον της περιοχής πολλαπλασιάζονται. Η συγκεκριμένη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής θα παράγει 15% περισσότερους ρύπους από εκείνους που θα παρήγαγε η μονάδα λιθάνθρακα.Οι ημερήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα ανέρχονται σε έξι χιλιάδες τόνους ημερησίως, το οποίο συνεπάγεται σε πρόστιμα ρύπων – τα επόμενα χρόνια– για τη χώρα, ύψους δεκάδων εκατ. ευρώ, σύμφωνα με υπολογισμούς του Ηλ. Γεωργαλή. Επίσης σύμφωνα με επιστολή (1/5/2010) του Δ. Παπανίκα, τέως καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών, προς το νομαρχιακό συμβούλιο Αιτωλοακαρνανίας, το περιβάλλον θα επιβαρυνθεί με επικίνδυνους (καρκινογόνους - μεταλλαξιογόνους) αέριους ρύπους, προερχόμενους από το LPG, θερμότητα (4 εκατ. κιλοβατώρες ετησίως) και υδρατμούς, με επιπτώσεις στο τοπικό μικροκλίμα, αλλά και ποσότητες LPG και LNG (προβλεπόμενες απώλειες 1% επί των διακινούμενων ποσοτήτων), η αποθήκευση των οποίων στη περιοχή αυξάνει τον κίνδυνο για Ατύχημα Μεγάλης Κλίμακας (κατηγορίας Σεβάζο). Ακόμα και η ίδια η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, διαπιστώνει ότι από τις δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα κατά τη λειτουργία των νέων εγκαταστάσεων, επί 24ωρου βάσεως θα υπάρχουν συνεχείς και αδιάκοπες αρνητικές επιπτώσεις στο τοπίο, στο έδαφος, στα επιφανειακά νερά, στο ατμοσφαιρικό περιβάλλον, στο θαλάσσιο περιβάλλον, στο ακουστικό περιβάλλον και στη βιομηχανική ασφάλεια.