Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019

Τι έργα χρειάζεται το Αιτωλικό


ΕΙΣΗΓΗΣΗ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 2020
ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ
ΔΙΟΝΥΣΗ ΜΠΡΟΥΝΟΥ

1.                   Λιμνοθάλασσα Αιτωλικού
2.                   Γεφύρια
3.                   Ανατολική Ακτή
4.                   Οικισμός Ανατολικής Παραλίας
5.                   Οδοποιία
6.                   Αντλιοστάσια ομβρίων
7.                   Βιολογικός καθαρισμός
8.                   Αναπλάσεις
9.                   Ακίνητα Κοινότητας Αιτωλικού.....


1.  Στη Λιμνοθάλασσα του Αιτωλικού τα τελευταία χρόνια έχει παρουσιαστεί ένα είδος υπερτροφισμού, με αποτέλεσμα τους μήνες που έχουμε μεγάλη ηλιοφάνεια, να αναπτύσσονται υπερβολικά τα φύκια που στη συνέχεια αναδύονται στην επιφάνεια καλύπτοντας τη Λιμνοθάλασσα, με αποτέλεσμα να προκαλούν ζημιά στους αλιείς και τα αλιευτικά τους εργαλεία και συγχρόνως να λιμνάζουν στις ακτές, κυρίως της Ανατολικής Παραλίας, όπου σαπίζουν και αναδύουν αφόρητη δυσοσμία, δημιουργώντας προβλήματα υγεία στους περιοίκους (πονοκέφαλοι, ρινίτιδες, ζαλάδες κλπ). Παράλληλα η μόλυνση αυτή γίνεται αιτία συγκέντρωσης κουνουπιών που με τη σειρά τους προσελκύουν αράχνες και νυχτερίδες.
Πρώτο ζητούμενο ο συνεχείς καθαρισμός της Λιμνοθάλασσας από τα φύκια όταν αρχίζουν να αναδύονται στην επιφάνεια, με ειδικό πλωτό καθαρισμού της ρύπανσης των νερών, το οποίο μπορούμε να προμηθευτούμε είτε από το εξωτερικό, είτε να κατασκευαστεί στα Ελληνικά ναυπηγεία. Παλιότερη έρευνα για πλωτό καθαρισμού και συντήρησης των διαύλων, έδειξε κόστος περίπου 100 χιλ €.
Το πλωτό θα δώσει και δύο θέσεις εργασίας πτυχιούχων Ναυτικού Επαγγέλματος.
Τα αίτια του υπερτροφισμού μπορούν να διερευνηθούν με μια σοβαρή μελέτη Πανεπιστημιακού Ιδρύματος, χωρίς υποδείξεις και καθοδηγήσεις προς άχρηστα ή ήδη εκτελεσμένα έργα χάριν κατασπατάλησης κονδυλίων.

2. Τα γεφύρια του Αιτωλικού έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους, χωρίς έστω και μια υποτυπώδη παρέμβαση τα τελευταία χρόνια.
Η ανάδειξη τους σε μνημείο Νεότερης Ιστορίας, δημιούργησε αγκυλώσεις στις τυχόν επεμβάσεις λόγω χρονοβόρων αδειοδοτήσεων.
Το Ανατολικό Γεφύρι χρειάζεται επειγόντως φωτισμό. Το ότι δεν θρηνήσαμε ακόμη κάποιο θύμα τροχαίου ειδικά τις νυχτερινές ώρες, είναι καθαρά θέμα τύχης.
Σαν παράδειγμα φωτισμού θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ο πρόσφατος φωτισμός της γέφυρας Τατάρνας ή φωτισμός κατόπιν διαγωνισμού.
Επίσης να γίνει άμεση ανάκτηση των στηθαίων που είναι μέσα στη θάλασσα, επισκευή τους και κατασκευή νέων όπου μείνουν κενά. Επιδιόρθωση των καθιζήσεων που έχουν υποστεί τα στηθαία σε όλο το μήκος των γεφυριών. Τέλος χαρτογράφηση και απεικόνιση των ζημιών και αποκατάσταση τους. Όλα αυτά μετά από μελέτη και αδειοδότηση της αρμόδιας Υπηρεσίας Νεότερων Μνημείων.
Μακροπρόθεσμα χρειάζεται μελέτη και ολοκληρωτική αναστήλωση και των δύο γεφυριών.

3. Η Ανατολική Ακτή από το ύψος του Αντλιοστασίου της εισόδου της πόλης και σε όλο το μήκος της προς το Βορρά εκεί που τελειώνει ο δρόμος στην περιοχή Αη Γιάννη, χρειάζεται εξυγίανση.
Η κατασκευή ενός τοιχίου αντιστήριξης μες τη θάλασσα, σε απόσταση από το δρόμο και σε βάθος που δεν λιμνάζει το νερό και στη συνέχεια γέμισμα του κενού μεταξύ τοιχίου και δρόμου με χώμα, δημιουργώντας πρανώδη έκταση κατάλληλη για πράσινο, θα εμποδίζει τη στασιμότητα των φυκιών στα ρηχά της ακτής όπου σαπίζουν δημιουργώντας τα γνωστά προβλήματα.
Συγχρόνως καθαρίζονται οι ακτές από τους καλαμιώνες που βρίσκονται μέσα στον οικιστικό ιστό και το μόνο που προσφέρουν είναι κουνούπια και αράχνες. Με τον κατάλληλο φωτισμό και με παγκάκια σε όλο το μήκος της παραλίας, γίνεται ένας θαυμάσιος χώρος περιπάτου και απόλαυσης του Αιτωλικιώτικου ηλιοβασιλέματος.

4. Τη δεκαετία κυρίως του ’00 στην περιοχή από το Σταθμό Αιτωλικού μέχρι τον Άγιο Ιωάννη και προς την πλευρά της θάλασσας, δημιουργήθηκε ένας νέος οικισμός στα οικόπεδα που διανεμήθηκαν σε δικαιούχους.
Ο Οικισμός της Ανατολικής Παραλίας, στερείτε στο μεγαλύτερο μέρος του βασικών υποδομών. Δεν υπάρχει αποχέτευση, δεν υπάρχουν πεζοδρόμια, δεν υπάρχει Δημοτικός φωτισμός.
Επίσης παρότι κατοικημένη περιοχή υπάρχουν ακόμη χωματόδρομοι.
Οπότε χρειάζεται μελέτη και κατασκευή δικτύου αποχέτευσης, πεζοδρομίων, Δημοτικού φωτισμού και ασφαλτοστρώσεων.

5. Οι δρόμοι που ξεκινούν από την κεντρική πλατεία, δηλαδή ο δρόμος 25ης Μαρτίου από το Ναό του Αγίου Δημητρίου προς την περιμετρική, ο δρόμος Γ Σεφέρη από την Χριστιανική Στέγη προς τον κεντρικό και ο δρόμος Ν Σωτηροπούλου από το Δημαρχείο προς την περιμετρική, έχουν επιστρωθεί με πέτρινες πλάκες. Με την πάροδο του χρόνου το υλικό ανάμεσα από τις πέτρες έχει φθαρεί από τη διέλευση των οχημάτων, με αποτέλεσμα να σπάνε οι πέτρες και να δημιουργούνται αυλακώσεις και λακκούβες που έχουν γίνει ο φόβος και ο τρόμος των ηλικιωμένων και των γυναικών με τακούνια. Οι πτώσεις και οι τραυματισμοί πολιτών αμέτρητες. Παρά τις επιδιορθώσεις κατά καιρούς οι λακκούβες επιστρέφουν σύντομα.
Απαιτείται ξήλωμα του πέτρινου οδοστρώματος και νέα επίστρωση με υλικό κατάλληλο για τη διέλευση πεζών (κυβόλιθοι, πλάκες  κλπ) καθώς και κατάλληλο παράλληλα για διέλευση οχημάτων.
Επίσης πολλά στενά της Βόρειας πλευράς του νησιού χρειάζονται επίστρωση με υλικό κατάλληλο για τη διάβαση πεζών.
Τέλος παρέμβαση χρειάζεται και ο Δημοτικό χώρος στάθμευσης οχημάτων που βρίσκεται στη Βόρεια πλευρά κάτω από την περιμετρική οδό. Ασφαλτόστρωση, διαγράμμιση θέσεων, περίφραξη και σωστός φωτισμός.
Εκτός των δρόμων της Ανατολικής Παραλίας που ανέφερα ποιο πάνω, υπάρχουν και πολλοί δρόμοι στο νησί αλλά και στους οικισμούς του Αιτωλικού που χρειάζονται ασφαλτοστρώσεις, μετά από μια ολοκληρωμένη μελέτη.

6. Στα αντλιοστάσια των ομβρίων οι αυτοματισμοί και τα συστήματα τηλεμετρίας που τοποθετήθηκαν από τη ΔΕΥΑΜ αποδείχτηκαν ελλιπή και αναποτελεσματικά και δεν λειτουργούν σωστά σε έκτακτα φαινόμενα όπως οι πρόσφατες βροχοπτώσεις.
Απαιτούνται σωστές επεμβάσεις στους πίνακες αυτοματισμού, ώστε σε περίπτωση σφοδρών βροχοπτώσεων να γίνεται αυτόματη εκκίνηση των αντλιοστασίων και να μην έχουμε πλημμυρικά φαινόμενα εντός του νησιού, στις περιοχές 25ης Μαρτίου «Πενταρνιώτικα», Βασιλέως Παύλου «οικία Σουλέ», Χαρ. Τρικούπη «Α Δημοτικό», Εθν Μακαρίου «ΟΤΕ», Κορυσχάδων «οικία Ζαρμακούπη» και όπου αλλού κρίνετε σκόπιμο.
Επίσης ο επαρχιακός δρόμος Αιτωλικού – Κεφαλοβρύσου από τον Σταθμό Αιτωλικού μέχρι τον Αη Γιάννη πλημμυρίζει σε κάθε βροχόπτωση, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η διάβαση πεζών και να κινδυνεύουν τα διερχόμενα οχήματα. Χρειάζεται άμεση επέμβαση στο δίκτυο ομβρίων μα κατάλληλα αντλιοστάσια και πίνακες αυτοματισμού.


7. Ο Βιολογικός Καθαρισμός του Αιτωλικού δεν λειτουργεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές του, παρά μόνο σαν τελικός αποδέκτης λημμάτων και προώθησης των στην θάλασσα.
Τα περισσότερα μοτέρ είναι εκτός λειτουργίας και οι τάφροι επεξεργασίας λημμάτων γεμάτοι ξερό χώμα και φυτά.
Η επαναλειτουργία του σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κρίνεται επείγουσα, πρωτίστως για την επιβάρυνση της λιμνοθάλασσας, ανεξαρτήτως κόστους και θα επιτευχθεί με την προμήθεια νέων μοτέρ και ορισμό χημικού για μετρήσεις σε μόνιμη βάση.
Επόμενος στόχος είναι η κατάργηση του και η σύνδεση του δικτύου με το Βιολογικό του Νεοχωρίου.

8. Οι οικισμοί του Σταθμού Αιτωλικού, Αιτωλικό Ι, Αιτωλικό ΙΙ, το Κεφαλόβρυσο, η Μπούζα, το Χαλίκι, η Μαγούλα, έχουν κοινόχρηστους χώρους και πλατείες αναξιοποίητες. Πρέπει να γίνου αναπλάσεις των χώρων αυτών ώστε και γίνουν λειτουργικοί και χρήσιμοι για τους πολίτες, με μια μελέτη που να περιλαμβάνει ασφαλτοστρώσεις, πεζοδρόμια, φωτισμό, αναπλάσεις και διαμορφώσεις πλατειών.
Στην κεντρική πλατεία Γρ Λιακατά του Αιτωλικού, πρέπει να τοποθετηθεί ένα σιντριβάνι σε σημείο που δεν θα εμποδίζει τις λειτουργίες της πλατείας και με θέμα που θα επιλεγεί κατόπιν αρχιτεκτονικού διαγωνισμού.
Στη Δυτική παραλία του νησιού έγινε διαπλάτυνση του πεζοδρομίου στην πλευρά της θάλασσας και επίστρωση με πλάκες. Η σημερινή εικόνα είναι μισό πεζοδρόμιο με πλάκες και μισό πεζοδρόμιο κατεστραμμένο. Πρέπει να ξηλωθεί το παλιό πεζοδρόμιο και να στρωθεί μα ίδιες πλάκες με αυτές του νέου.
Επίσης στο χώρο μετά το πεζοδρόμιο, πίσω από το Γυμνάσιο στο άγαλμα του Άστιγγα, να οριοθετηθεί η ακτή με κράσπεδο και αφού διαμορφωθεί κατάλληλα ο χώρος, μπορεί να παραχωρηθεί για χρήση 2-3 καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, προσαρμοσμένων στο περιβάλλον και τη νομοθεσία.
Τέλος στο χώρο που βρίσκεται στη νότια παραλία του νησιού στο «Λιμανάκι», μπορεί να τοποθετηθεί μια απλή ξυλοκατασκευή ή ένα λυόμενο προκειμένου να παραχωρηθεί για χρήση στο Ναυτικό Όμιλο Αιτωλικού που είναι το μόνο άστεγο σωματείο.
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθούν δύο σημαντικές επεμβάσεις αρμοδιότητας Λιμενικού Ταμείου. Α) Η επαναλειτουργία του καταστήματος στη θέση «Ρεμπάκια» και Β) Οι επισκευές των καταφυγίων αλιευτικών σκαφών.

9. Τα Δημοτικά κτίρια του Αιτωλικού παραμένουν αναξιοποίητα για σειρά ετών.
Το κτίριο στον οικισμό Αιτωλικό ΙΙ απέναντι του Κέντρου Υγείας, χρήζει διαμόρφωσης προκειμένου να γίνει η μεταφορά του ΑΤ Αιτωλικού και αν δεν είναι δυνατή η στέγαση του Τμήματος, να ενοικιασθεί για χρήση εμπορικών καταστημάτων, ή να παραχωρηθεί για χρήση συλλόγων.
Επίσης το κτίριο στον οικισμό Αιτωλικό Ι πρώην «ΚΕΚ Ευπυρίδες» έχει ρημαχτεί. Χρειάζεται  πλήρη επισκευή προκειμένου να λειτουργήσει σαν Δημοτικό Σχολείο για όλη τη Δυτική πλευρά μετά τα Γεφύρια και μέχρι την Μπούζα. Αν δεν είναι εφικτό κάτι τέτοιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν κέντρο υλοποίησης προγραμμάτων κατάρτισης διαφόρων ευπαθών ομάδων.
Το κτίριο πίσω από τα Ρεμπάκια και το κτίριο στον Πόρο χρειάζονται επισκευές και αξιοποίηση.
Τέλος να αναφέρω ότι η μελέτη για το Κατράκειο περιλάμβανε και την κατασκευή ενός κτιρίου μέσα στο αλσύλλιο απέναντι από το Μουσείο, αποτελούμενο από τρία κτίρια. Τα δύο ακριανά για χρήση ξενοδοχειακή 60 κλινών και το μεσαίο για υποδοχή, καφέ – εστιατόριο, συνεδριακό κέντρο. Πρέπει να βρεθεί η μελέτη ή να γίνει καινούρια και να προχωρήσει η κατασκευή για να λειτουργήσει σαν Δημοτική Επιχείρηση ή να παραχωρηθεί ο χώρος σε ιδιώτη για την κατασκευή και εκμετάλλευση. Η αρχική μελέτη προέβλεπε παραχώρηση για 99 χρόνια.

Ανακεφαλαιώνοντας μπορούμε να κατατάξουμε τις προτεινόμενες επεμβάσεις σε τρείς κατηγορίες.
Α. Βραχυπρόθεσμες – άμεσες (εντός ενός έτους)
Β. Μεσοπρόθεσμες (εντός μιας 4ετίας)
Γ. Μακροπρόθεσμες (4ετία και πάνω)

Στην πρώτη κατηγορία:
1.                   Προμήθεια πλωτού για τον καθαρισμό της Λιμνοθάλασσας
2.                   Φωτισμός γεφυριών
3.                   Ανάκτηση και ανακατασκευή στηθαίων γεφυριών
4.                   Επισκευή – αλλαγή πέτρινων δρόμων νησιού
5.                   Ασφαλτοστρώσεις
6.                   Αυτοματισμοί αντλιοστασείων
7.                   Δίκτυο ομβρίων στην Αιτωλικού-Κεφαλοβρύσου
8.                   Επισκευή και λειτουργία ΒΙΟΚΑ
9.                   Σιντριβάνι
10.               Διαμόρφωση Δυτική Παραλίας νησιού
11.               Κατασκευή και παραχώρηση χώρου σε ΝΟΑΙΤ

Στη δεύτερη κατηγορία:
1.                   Μελέτη υπερτροφισμού Λιμνοθάλασσας και προτάσεις εξυγίανσης
2.                   Χαρτογράφηση – απεικόνιση και επισκευή γεφυριών
3.                   Εξυγίανση – έργα Ανατολικής ακτής
4.                   Αποχέτευση, πεζοδρόμια, φωτισμός οικισμού Ανατολική Παραλίας
5.                   Διαμόρφωση στενών Βόρειας πλευράς νήσου Αιτωλικού
6.                   Μεταφορά ΒΙΟΚΑ
7.                   Μελέτη και αναπλάσεις οικισμών
8.                   Επισκευές και αξιοποίηση Δημοτικών κτιρίων
9.                   Διαμόρφωση και παραχώρηση - ενοικίαση περιοχής αγάλματος Άστιγγα.

Τρίτη κατηγορία:
1.                   Μελέτη και αναστήλωση γεφυριών
2.                   Ξενώνας Κατράκειο

Όλα τα παραπάνω είναι προσωπικές επισημάνσεις και σίγουρα δεν καλύπτουν όλες τις ανάγκες επεμβάσεων στην πόλη του Αιτωλικού και των συνοικιών του.
Καλώ όποιον έχει να προτείνει συγκεκριμένες παρεμβάσεις να επικοινωνήσει μαζί μου, ή με οποιοδήποτε άλλο μέλος του Τοπικού Κοινοτικού Συμβουλίου, καταθέτοντας τις προτάσεις του προκειμένου να προωθηθούν στα αρμόδια όργανα του Δήμου.

ΔΙΟΝΥΣΗΣ Θ ΜΠΡΟΥΝΟΣ
ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ
ΑΙΤΩΛΙΚΟΥ

Η παραπάνω εισήγηση ετοιμάστηκε προκειμένου να παρουσιαστεί την Πέμπτη 10/10/19 στη συνάντηση που προγραμματίστηκε μεταξύ του Δημάρχου Μεσολογγίου Κ Λύρου, του Αντιδημάρχου έργων Σπ Διαμαντόπουλου και του τοπικού Συμβουλίου Αιτωλικού, με θέμα προτάσεις για το τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου. Η συνάντηση αναβλήθηκε από την πλευρά του Δημάρχου.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ερώτηση από που προέρχονται οι προτάσεις για τα έργα αυτά κ από που πηγάζει ο βαθμός προτεραιότητας όταν τον τόπο μας τον απασχολεί η ανεργία κ τα εργα που πρέπει να γίνουν ώστε να υπάρξει δουλειά για όλους.

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΜΠΡΟΥΝΟΣ είπε...

Καλό είναι τα κείμενα να διαβάζονται ολόκληρα! Στο τέλος αναφέρει "Όλα τα παραπάνω είναι προσωπικές επισημάνσεις". Επίσης πρόκειται για προτάσεις προκειμένου να ενταχθούν στο τεχνικό πρόγραμμα 2020 του Δήμου Μεσολογγίου. Αν έχεις κάποια πρόταση για έργο που μπορεί να συμβάλει στη μείωση της ανεργίας, στείλε τη επώνυμα και θα προωθηθεί στα αρμόδια όργανα.