Με αφορμή τις εξελίξεις για το θέμα της μόλυνσης της λιμνοθάλασσας της
Νίδοβας από το βιολογικό καθαρισμό Αιτωλικού, που έχει ως συνέπεια των
ευτροφισμό των νερών της και την ανάπτυξη μιας τεράστιας μάζας φυκιών, η οποία
καλύπτει την επιφάνεια της, θα θέλαμε να επισημάνουμε κάποια γεγονότα ώστε να
μην βρεθούμε στην δύσκολη θέση μετά από χρόνια να θεραπεύσουμε τις επιπτώσεις
από ενδεχόμενες σημερινές επεμβάσεις......
Πληροφορηθήκαμε από το δήμαρχο Μεσολογγίου Νίκο Καραπάνου ότι το πρόβλημα
των φυκιών, θα λυθεί τουλάχιστον κατά
80% εάν σηκωθεί ο δρόμος Κατράκειο - Πόρος.
Επισημαίνουμε ότι είμαστε θετικοί σε μια τέτοια εξέλιξη (άρση του δρόμου),
πρέπει όμως να ενημερώσουμε ότι τα φύκια είναι το αποτέλεσμα του ευτροφισμού
από τις επιβαρύνσεις που δέχεται η Νίδοβα από την δυσλειτουργία του βιολογικού
καθαρισμού και όχι από την επίδραση των χωμάτων.
Στην περίπτωση που αρθεί ο δρόμος το πρόβλημα θα συνεχίσει να υπάρχει μόνο
που τότε πλέον θα απλωθεί και στην δυτική Νίδοβα άρα μόνο οπτική λύση θα
υπάρξει και όχι ουσιαστική.
Το δεύτερο πρόβλημα και μάλιστα ζωτικής σημασίας, όπου η άρση του δρόμου
δεν δίνει πρακτικό αποτέλεσμα, είναι η μεγαλύτερη και ευκολότερη διακίνηση
υδάτων στη συγκεκριμένη περιοχή. Για όσους δεν γνωρίζουν πρέπει να
πληροφορήσουμε ότι το μέσο βάθος κάτω από τις καμάρες το γεφυριών του Αιτωλικού
είναι 20 πόντοι το ίδιο ισχύει και σε κάποια σημεία εντός του Διαύλου.
Πως θα υπάρξει λοιπόν καλύτερη διακίνηση υδάτων;
Πληροφορηθήκαμε επίσης ότι η νέα πρόσβαση για το βιολογικό καθαρισμό του
Αιτωλικού θα γίνεται διαμέσου μιας νέας οδού κάθετα της σημερινής από τον δρόμο
του Ράγκου προς το βιολογικό. Προειδοποιούμε και ενημερώνομαι κάθε
ενδιαφερόμενο ότι σε καμιά περίπτωση δεν θα επιτρέψουμε ως ψαράδες που ζουν από
τη λιμνοθάλασσα, τη ρίψη μπαζών και τη δημιουργία νέων δρόμων εντός της
λιμνοθάλασσας. Τα λάθη του παρελθόντος δεν πρέπει και δεν θα επαναληφθούν σε
καμιά περίπτωση με όποιο κόστος και αν αυτό συνεπάγεται.
Επίσης στην πιο πάνω απεικόνιση φαίνεται ότι αφού αρθεί ο δρόμος και
δημιουργηθεί ο νέος κάθετα προς τον Δίαυλο, τότε για να αντιμετωπιστούν οι
επιπτώσεις στην διέλευση των υδάτων, θα σκαφτεί νέος δίαυλος που θα παρακάμπτει
το δρόμο και θα οδηγεί τα νερά στο κανάλι του Αιτωλικού.
Ελπίζουμε ότι αυτό είναι ένα σενάριο και μάλιστα επιστημονικής φαντασίας
που κατά λάθος έπεσε στο τραπέζι.
Στερείται σοβαρότητας και ως εκ τούτου αρνούμαστε και εμείς να το
σχολιάσουμε.
Μετά απ' όλα αυτά λέμε ναι σε έργα που θα βελτιώσουν το οικοσύστημα της
λιμνοθάλασσας, λέμε όχι σε ημίμετρα και σε υποτιθέμενα έργα που αδιαμφισβήτητα
θα οδηγήσουν στη βελτίωση της οικονομικής κατάστασης κάποιων εμπλεκομένων
προσώπων και όχι στη βελτίωση της λειτουργικότητας του οικοσυστήματος της
λιμνοθάλασσας.
Θέμα τίθεται επίσης για το πού θα πάνε τα μπάζα από την άρση του δρόμου και
πιο είναι το πραγματικό κόστος αυτής της διαδικασίας.
Πληροφορηθήκαμε ότι ο κύριος Κουρουμπλής υποσχέθηκε ένα κονδύλι της τάξης
των 200.000 ?.
Σαν σύλλογος αλιέων, πληροφορούμε κάθε ενδιαφερόμενο ότι ανεπίσημα έχουμε
δεχτεί προτάσεις από εταιρείες για δωρεάν άρση του συγκεκριμένου δρόμου με
δικαίωμα της ίδιας χρήσης των χωμάτων.
Άρα το πρόβλημα δεν ήταν και δεν είναι το κόστος άρσης του δρόμου.
Μπορεί κάποιος να μας ενημερώσει για το τι τρέχει πραγματικά;
Από την πλευρά μας καταθέτουμε τις προτάσεις μας για το συγκεκριμένο
πρόβλημα οι οποίες έχουν σειρά προτεραιότητας.
1. Αλλαγή του τελικού αποδέκτη του
βιολογικού καθαρισμού του Αιτωλικού, στο βάλτο του Ράγκου, (αυτή τη στιγμή
είναι η Νίδοβα), όπου λόγο έκτασης θα λειτουργήσει ως μια άρτια και ανέξοδη
δεξαμενή καθίζησης.
Επίσης λόγω του ήδη υφιστάμενου καλαμιώνα, θα έχουμε ασύγκριτα καλλίτερα αποτελέσματα
ως προς την τελική ποιότητα του νερού, μιας και τα καλάμια είναι ένα φυσικό
ανέξοδο φίλτρο.
Επισημαίνουμε
ότι σήμερα ο βιολογικός καθαρισμός ρίχνει τα απόβλητα του σε μια δεξαμενή
καθίζησης λίγων τετραγωνικών μέτρων, όπου εντός του αναπτύσσονται καλάμια για
να υπάρξει φυσικό φιλτράρισμα. Ο βαλτός του Ράγκου είναι πάνω από 500 στρέμματα
και ο καλαμιώνας του ήδη υφίσταται.
2. Εκβάθυνση του Διαύλου στα αβαθή
του σημεία, όπως επίσης και των σημείων κοντά και κάτω από τις καμάρες το
γεφυριών του Αιτωλικού.
3. Κατασκευή γέφυρας για πρόσβαση
στο βιολογικό καθαρισμό.
4. Άρση του δρόμου Κατράκειο -
Πόρος.
Αν θέλουμε πράγματι να λύσουμε το πρόβλημα και όχι να κερδίσουμε απλά τις
εντυπώσεις με οπτικά και μόνο αποτελέσματα, αυτή είναι η σειρά προτεραιότητας
των έργων που πρέπει να γίνουν.
Άλλες λύσεις ή άλλες προτεραιότητες από αυτές που προτείνουν οι χρήστες της
λιμνοθάλασσας που είναι οι ψαράδες δεν είναι αποδεκτές, θα μας βρουν αντίθετους
και θα αντιδράσουμε δυναμικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα. Σε διαφορετική περίπτωση θα διαγράφονται. Ανώνυμα σχόλια δεν γίνονται δεκτά.