Διαβάζω εδώ και μερικές μέρες τις αναρτήσεις των Μη
Ενεργών Πολιτών περί βλακείας, αποσπάσματα από το εξαίρετο βιβλίο του συγγραφέα
Θ. Καρζή το οποίο και έσπευσα να το προμηθευτώ. Πράγματι, μια αξιόλογη συγγραφή
η οποία αξίζει να έχει ο καθένας μας στη βιβλιοθήκη του. Μια άλλη πρόταση περί ηλιθίων
τινών από τον λιβελογράφων μπλοκίστα του minimastompoukali ο
οποίος σπεύδει να μας επισημάνει, ότι είναι ένα προσωπικό ημερολόγιο.....
και
για να το διαβάσουμε πρέπει να συμφωνούμε μαζί του, δείχνει μια από τις
συμπεριφορές που υπογραμμίζει τη διαφορά μεταξύ έξυπνου και βλάκα .
Ο πρώτος, έχει την απόλυτη ανάγκη από κάποιες ώρες στοχασμού και
αυτοσυγκέντρωσης μέσα στην ιερότητα της σιωπής. Ο
δεύτερος αντίθετα, επειδή ο στοχασμός προϋποθέτει ζωντανό και λειτουργικό
εγκέφαλο, έχει ανάγκη από έναν διαρκή συναγελασμό με άλλους, φυσικά ομοειδείς
του. Κατά το συναγελασμό, η πνευματική ανταλλαγή των συναγελαζομένων έχει τη
μορφή των ακατάσχετων φλυαριών γύρω απ΄ ό,τι πιο ασήμαντο και αδιάφορο
συμβαίνει στην καθημερινή ζωή. Ουδέποτε πρόκειται ν' ανταλλαγούν απόψεις
κρίσεις και ιδέες για κάτι πράγματι αξιόλογο, επειδή τέτοιες «ουκ αν λάβεις
παρά του μη έχοντος» Ωστόσο όσο κι αν φανεί περίεργο, απ' όλα αυτά τα μηδαμινά
προκύπτει κάποιο θετικό αποτέλεσμα. Ο βλάκας άνθρωπος, ως πομπός και δέκτης
φλυαριών ανοήτων, βλέποντας γύρω του τους ανόητους και ακούγοντας τις ανοησίες
τους, συνειδητοποιεί ότι και ο ίδιος υπάρχει. Οπότε συμπληρώνεται και
ολοκληρώνεται το γνωστό αξίωμα του Καρτέσιου «σκέπτομαι άρα υπάρχω» το οποίο
όπως το λέει και η φράση, αφορά μόνο εκείνους που είναι σε θέση να
σκέπτονται.
Μια άλλη διαφορά μεταξύ των δύο κατηγοριών είναι
πως ο έξυπνος άνθρωπος, από την πρώτη κιόλας περίοδο της παρουσίας του στον
κόσμο, κρίνει όλα όσα υποπίπτουν στην αντίληψή του, αξιολογεί όλα όσα ακούει
από τους άλλους, ζυγίζει τα υπέρ και τα κατά και, τελικά, παίρνει τις αποφάσεις
του για το δρόμο που θ' ακολουθήσει στη ζωή. Είναι αυτό που λέμε « η φιλοσοφία
του». Ο βλάκας άνθρωπος, κι εδώ, κινείται στο αντίθετο μήκος κύματος. Δεν
κρίνει (και πως, δηλαδή, θα έκρινε;) Δεν αξιολογεί δεν παίρνει αποφάσεις, αλλά
περιορίζεται να υιοθετεί ασυζητητί τις έτοιμες συνταγές που του σερβίρονται,
ίδιες με τυποποιημένα προϊόντα, ακολουθώντας μηχανικά το δρόμο που άλλοι
χάραξαν γι αυτόν. Είναι εύκολος δρόμος αυτός. Που θα τον ακολουθούσε κι
ένα πρόβατο ή ένα μυρμήγκι. Η διαδικασία αυτή τονίζει και υπογραμμίζει στο
βλακώδες άτομο την αίσθηση της μειονεξίας, της αδυναμίας, της μηδαμινότητας,
και το παρακινεί να εντάσσεται συνειδητά και να συσφίγγεται ασυνείδητα μέσα
στην τεράστια, συμπαγή, αδιαπέραστη, πανίσχυρη μάζα των βλακών. Ανίσχυρος ο
ένας, πανίσχυροι οι πολλοί, άρα μαζί τους πανίσχυρος και ο ένας!
Στο θύμα που ονομάζουμε βλάκα, ο ρόλος ενός μορίου της ανθρωπομάζας προσφέρει
τουλάχιστον τέσσερα οφέλη:
α. Μια σχετική δικαίωση της γενικά αδικαίωτης
παρουσίας του στον κόσμο.
β. Μια αίσθηση ασφάλειας μέσα στην ανασφάλεια της
κοινωνίας.
γ. Μια εντύπωση δράσης στο πλαίσιο ενός αδρανούς βίου.
δ. Ένα κάποιο ενδιαφέρον για τη χωρίς ενδιαφέροντα,
καθημερινότητα.
Αυτά τα ολίγα ενδιαφέροντα περί μαζικών φορέων-
στην προκειμένη πολιτιστικός? & μορφωτικός??? Σύλλογος Αιτωλικού- των
οποίων βαθύτερος και ανομολόγητος τελικός σκοπός είναι: η επιθετική οργάνωση
της μαζικοποιημένης βλακείας για τη διαιώνιση της κυριαρχίας της.
Κλείνοντας αυτή την ανάρτηση ένα ξέρω να πω εγώ: Ο
έξυπνος παραδέχεται, ο πονηρός δικαιολογείται, ο ηλίθιος επιμένει.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ. Φιλόλογος των 600,00 ευρώ.
Για τέτοια γραφή, σύνταξη, χρήση σημείων στίξης, ορθογραφία και νοηματικό αποτέλεσμα, τα 600,οο ευρώ κρίνονται υπερβολικά υψηλή αμοιβή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέλος αγαπητή χριστίνα, δεν 'εγινε δυνατό (πιθανότατα λόγω προβληματικής σύνταξης και γραφής) να κατανοήσω σε ποια κατηγορία αυτοτοποθετείσαι: στους έξυπνους, στους πονηρούς ή στους ηλιθίους. Ομοίως και ο διαχειριστής.
Ο λιβελλογράφος
Κατανοητό και αναμενόμενο, από εσένα, αγαπητέ ναυαγέ, της σκέψης και του ήθους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς για εσάς και πάλι οι εμμονές σας. Θα θέλατε, να είμαι εγώ ο σχολιαστής του πρώτου σχολίου, φευ όμως, δεν είμαι. Εγώ απαντώ γράφω και υπογράφω με το όνομα μου, αντιθέτως με εσάς, που συνηθίζεται να υπογράφεται, σαν «χριστίνα», «αιτωλικιώτης», «αιτωλικιώτισσα», «εκ της διαχείρισης», «από τη σύνταξη» και άλλα τέτοια φαιδρά. Δεν εκπλήσσομαι όμως. Όπως καταλήγετε στην άνευ νοήματος και ουσίας ανάρτησή σας, ο ΕΞΥΠΝΟΣ ΠΑΡΑΔΕΧΕΤΑΙ, και δεν έχετε την εξυπνάδα ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΤΕ, αντιθέτως μας ενημερώνετε πως ο ΗΛΙΘΙΟΣ ΕΠΙΜΕΝΕΙ, και εσείς ως ΤΥΠΙΚΑ ΗΛΙΘΙΟΙ, ΕΠΙΜΕΝΕΤΕ. Επιμένετε να διατηρείτε τις εμμονές σας που είτε αφορούν το πρόσωπό μου, είτε αφορούν τον Πολιτιστικό Σύλλογο, προσπαθώντας να απαξιώσετε τα μέλη και το έργο του, για να καλύψετε την ανυπαρξία σας. Μου επιτεθήκατε πάλι το καλοκαίρι και σας ευχήθηκα περαστικά. Για μια ακόμα φορά λοιπόν, βρίσκομαι στην ευχάριστη θέση να σας αποστείλω παρόμοιες ευχές, ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΣΑΣ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην προτελευταία παράγραφο της ασύντακτης και ανόητης ανάρτησής σας, καταλήγετε, χωρίς να υπάρχει καμία νοηματική συνέχεια από το προηγούμενο –ας το πούμε κείμενό σας- απλώς και μόνο από την αγωνία σας να εμπλέξετε για μια ακόμα φορά τον Πολιτιστικό Σύλλογο, ως εξής: «Αυτά τα ολίγα ενδιαφέροντα περί μαζικών φορέων- στην προκειμένη πολιτιστικός? & μορφωτικός??? Σύλλογος Αιτωλικού- των οποίων βαθύτερος και ανομολόγητος τελικός σκοπός είναι: η επιθετική οργάνωση της μαζικοποιημένης βλακείας για τη διαιώνιση της κυριαρχίας της».
Ώστε πιστεύετε λοιπόν πως ο λόγος ύπαρξης του Πολιτιστικού Συλλόγου της πόλης μας, είναι «η επιθετική οργάνωση της μαζικοποιημένης βλακείας για τη διαιώνιση της κυριαρχίας της» Σ’ αυτό σας απαντώ πως έχετε τη σπάνια τύχη να σας θεωρούν, απλά μανιοκαταθλιπτικούς εξαιτίας της μοναχικότητάς σας, που είναι απόρροια της δυσκολίας σας να επικοινωνήσετε με τους γύρω σας λόγω του χαμηλού και εμμονικού νοητικού επιπέδου σας. Άνθρωποι ως εκ τούτου μη άξιοι λόγου οι ίδιοι, αλλά και η όποια άποψη διατυπώνουν. Και είναι τύχη αυτό, γιατί αν δεν σας θεωρούσαν τέτοιους, θα σας είχαν ήδη πάρει με τις πέτρες.
Τελειώνοντας, για να υπερθεματίσω στο πρώτο σχόλιο, θα συνιστούσα στην "χριστίνα" να αλλάξει επάγγελμα. Είναι προφανές πως στη φιλολογία δεν έχει καμία ελπίδα να προοδεύσει.
Σας ενημερώνω πως σε περίπτωση που δεν δημοσιευτεί αυτό το σχόλιο μου, θα το αναρτήσω στο ιστολόγιό μου μαζί με την αρχική σας ανάρτηση και σ’ αυτή την περίπτωση δεν θα είμαι ούτε τόσο γλαφυρός ούτε τόσο ευγενής!!!
Σας ευχαριστώ για τη συνεργασία
Χάρηκα που τα είπαμε
Φιλικά δικός σας
Ναυαγός εν αιθρία
κατά κόσμον Χρίστος Λάτσινος
Υγ. Αφού σας χαλάει η ανάγνωση του ημερολόγιού μου, γιατί ΕΠΙΜΕΝΕΤΕ να το διαβάζετε; Ο ΗΛΙΘΙΟΣ ΕΠΙΜΕΝΕΙ, δείχνετε να το γνωρίζετε αυτό!!!
Και γιατί τάχα ΕΠΙΜΕΝΕΤΕ ως ΗΛΙΘΙΟΙ να ασχολήστε μαζί μου; Θα μου πείτε βεβαίως, ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΕΠΙΜΟΝΗ, είναι ΕΜΜΟΝΉ, επομένως δεν πρόκειται περί ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑΣ αλλά περί αρρώστιας. Να το κοιτάξετε!
Σε ευχαριστώ για την "αξία της τιμής" που μου προσδίδεις, και, καμία υπεροψία φέρω. Ανώνυμε 9:20μ.μ. Το αυθόρμητο είναι η οργή μου.Και στην οργή μου κίνητρο, η λαμογιά της επανάληψης για καταξίωση. Τοποθετούμε δε, στους εκπαιδευόμενους εσαεί,παρατηρητές της ζωής. Στον απολογισμό της ζωής μου πάντως, επ ουδενί θα σε προσλάμβανα για σεναριογράφο.Σου λείπει η κατάρτιση της ουσίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήγια την 6.15
ΑπάντησηΔιαγραφήάστο ρε συ κοπέλα μου (που λέει ο λόγος κοπέλα σ' αυτή την ηλικία). Δεν το 'χεις, μη γράφεις ΔΕ ΒΓΑΙΝΕΙ ΝΟΗΜΑ, πως να στο πω! Όσο για τον απολογισμό της ζωής σου, ε άντε σιγά-σιγά, ώρα σου είναι
Το μεγαλύτερο κατόρθωμα του ΠΑΣΟΚ και του ΓΑΠ, ήταν όταν κατόρθωσε να επιβάλει μια εικόνα καταστροφής για την οικονομία και το δημόσιο τομέα, στους πολίτες της χώρας. Εκμεταλλευόμενος αυτή την εικόνα, ξεπούλησε την Ελλάδα, ώστε να πάρει πουρμπουάρ από το Σόρος και τους παγκόσμιους τραπεζίτες. Συνοδοιπόροι σε αυτή την πορεία, τα ΜΜΕ, με τα καταστροφολογικά δελτία ειδήσεων των 8:30. Σας παρακαλώ λοιπόν μην παίζετε τον ίδιο ρόλο στη συγκεκριμένη περίπτωση. Μην ενδυναμώνετε την προσπάθεια κάθε νάρκισσου, να επιβάλει την ασθένειά του στη κοινωνία μας. Το γεγονός ότι ο ποιο πάνω σχολιαστής, απειλεί ότι θα δημοσιεύσει στο ημερολόγιό του και με το κατάλληλο υβρεολόγιο την συγκεκριμένη ιστορία, θα έπρεπε να σας ανησυχεί και όχι να σας διασκεδάζει, όπως τουλάχιστον δείχνει. Υπάρχει χάσμα και αυτό είναι πολιτιστικό, ας αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του και κυρίως οι γονείς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαυαγέ να προσέξεις την ορθογραφία σου...
ΑπάντησηΔιαγραφή