Δευτέρα 29 Αυγούστου 2011

Ο πολιτισμός του Αιτωλικού εκφράστηκε ή απαιτεί περισσότερα;;;



Οι προσπάθειες του πολιτιστικού συλλόγου του Αιτωλικού χάνουν εμπιστοσύνης κοινωνίας, αμαυρώνοντας τη λειτουργία του συλλόγου μέσω ιθυνόντων του Δ.Σ του....... Η τάση του Δ.Σ να εγείρει χλευασμούς και παρανοϊκές αντιδράσεις για την κριτική της κοινωνίας που ασκήθηκε στο έργο του, την οποία τα ίδια τα μέλη του προκάλεσαν, εκτεθειμένοι στο κοινό, δεν παράγει υγιή πολιτισμό.                               
Η έπαρση των μελών για την απόδοσή τους,  ωθεί να συκοφαντούν κάθε κριτική και αντίθετη άποψη, ενώ θα έπρεπε να ωθούνται σε ποιοτικές προσπάθειες με μετριοφροσύνη, προς αναζήτηση πολιτιστικού επιπέδου, κύριο χαρακτηριστικό των ερασιτεχνικών ομάδων απανταχού! 
Το Δ.Σ, δεν είναι η απαρχή του πολιτισμού της πόλης μας, ούτε κριτής της εξουσίας, ούτε χειραγωγητής του κοινού. Είναι όμως οι υποκινητές του γλωσσικού εκτροχιασμού των θεατρικά συμμετεχόντων παράστασης 16-17-20 Ιουλίου, καθώς αντί να δεχθούν την κριτική, άσκησαν οι ίδιοι κριτική σ' αυτούς που τους παρακολούθησαν!!!
«Βασικός κανόνας του θεάτρου και πρώτο μάθημα σε όλες τις δραματικές σχολές ανά τον κόσμο, είναι η δυνατότητα των εκτιθεμένων να αντέχουν την κριτική της έκθεσής τους. Όποιος λιγοψυχά μπροστά στην κριτική, δύο είναι οι αιτίες: Ή ήταν διδασκαλικά/σκηνοθετικά απροετοίμαστος για την όλη θεατρική πράξη ή αντιλαμβάνεται το δίκαιον της κριτικής και αποκαρδιώνεται. Και τα δύο όμως, εδώ και αιώνες πια, έρχονται να λύσουν και οι δάσκαλοι θεατρικής παιδείας και αγωγής, προς εκμάθηση και δυνατότητα ανάκαμψης του ήθους, κάτι που ο δάσκαλος/σκηνοθέτης του «πλούτος» φάνηκε καθαρά να αγνοεί!!!»
Λυπάμαι, που τόσο χαρισματικά μέλη του συλλόγου και της Αιτωλικιώτικης κοινωνίας, δεν έχουν αντιληφθεί το έγκλημα που διαπράττεται εις βάρος τους, σκοπεύοντας μόνο στην αυτοπροβολή κάποιων, στην επιβράβευση των ιθυνόντων του Δ.Σ το οποίο μέσα από τους δογματισμούς του, εκμεταλλεύεται την ανάγκη νεαρών πολιτών για διασκέδαση, μάθηση και πολιτιστική επικοινωνία. Το να ξυπνήσεις την όρεξη για δημιουργία είναι  δύσκολο. Αντίθετα, να σκοτώσεις αυτή την όρεξη, είναι πάρα πολύ εύκολο. Το να φέρνει κανείς εμπόδια στη δική του δουλειά , είναι δικός του λογαριασμός. Με τι δικαίωμα όμως καθυστερεί τη δουλειά μιας ολόκληρης ομάδας;
Ο ερασιτεχνικός θίασος του Αιτωλικού με την ενός αιώνα ιστορία (1900) επιβάλλεται  να διδαχθεί για να αποδώσει έργο ανάλογο των προσδοκιών της πόλης, από καθηγητή θεάτρου και όχι από ελεύθερους σκοπευτές της διασημότητας και ανεκπαίδευτους σε γνώσεις για το έργο που επιτελούν.
ΣΤΑΝΙΣΛΑΦΣΚΙ: «Λοιπόν, βάλτε καλά στο νου σας αυτό που θα σας πω τώρα: Το θέατρο με τη φήμη που μας εξασφαλίζει και με την εντύπωση που κάνει γενικά, τραβάει πολλούς, που δεν ζητούν τίποτ' άλλο παρά να το εκμεταλλευτούν, αξιοποιώντας την ομορφιά τους ή κάνοντας μια καριέρα. Επωφελούνται την αμάθεια του κοινού και του στρεβλωμένου του γούστο, απ' τις ψευτοεπιτυχίες τους, την ευνοιοκρατία, τις ραδιουργίες και πολλά άλλα μέσα, που καμιά σχέση δεν έχουν με τη δημιουργική τέχνη. Αυτοί οι εκμεταλλευτές είναι θανάσιμοι εχθροί της τέχνης. Έχουμε καθήκον να πάρουμε τα πιο αυστηρά μέτρα εναντίον τους κι αν δεν μπορούν να διορθωθούν, να τους διώξουμε απ' τη Σκηνή. Βάλτε το μια για πάντα καλά στο νου σας: Στη Σκηνή, σε καμιά περίπτωση δεν είναι δυνατό να υπάρξει δράση, που να κατευθύνεται άμεσα στο ξεσήκωμα μιας συγκίνησης, με σκοπό την ίδια τη συγκίνηση (ζήλεια, λύπη.) Το ν' αγνοεί κανείς αυτό τον κανόνα έχει σαν αποτέλεσμα την πιο αηδιαστική απομίμηση».
Δεν υπάρχει αληθινή τέχνη αν δεν τη ζήσεις. Είναι αυτή που αρχίζει εκεί που δένεται η συγκίνηση.
Ο Αντιλκιώτ'ς
                                                                        

 Οι φωτο είναι από θεατρική παράσταση προοδευτικών και δραστήριων  Αιτωλικιωτών της εποχής, σε ημερήσια δραστηρότητα στον Αη Σώματο το 1958 (Θέατρο στη φύση!)

7 σχόλια:

  1. Μήπως δεν ανέβασατε τον "Πλούτο" αλλά το "Φτώχεια και Μιζέρια" ;
    Κι' αν το θέατρο σας φέρνει ζαλάδα, γιατί "δεν πάτε για ψάρεμα";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φίλε Ατιλκιώτ' γιατί δεν πας στο Σύλλογο να τους πεις να σε προσλάβουν για σκηνοθέτη! Κάτι παραπάνω θα ξέρεις εσύ!
    Ένας άλλος Αντιλκιώτ'ς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το θεατρικό τμήμα είναι αλήθεια ότι στερείται σοβαρής προσέγγισης των νέων και συμφωνώ με την ανάρτηση του etolikonews.Τα τμήματα παραδοσιακού χορού και η χορωδία του συλλόγου εκφράζεται επάξια από τα μέλη του αφού καθοδηγούνται από δασκάλους ειδικευμένους στο είδος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μήπως ασχολούμαστε αρκετά, με κάτι που δεν αξίζει το λόγο; Μα το καλύτερο θέατρο σήμερα, στο Αιτωλικό, είναι τα ουζερί, εκεί που δεν υπάρχει χειροκρότημα, ενώ υπάρχει αληθινό θέατρο απ' τους ανθρώπους που με το ουζάκι τους με το έρνα ευρώ ευφυολογούν χωρίς ...σκηνοθέτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ καλή ανάρτηση και προσεκτικά γραμμένη. Αν ο πολιτιστικός σύλλογος δεν θέλει να έχει το θεατρικό του τμήμα την τύχη της κινηματογραφικής λέσχης, θα πρέπει να κάνει το ίδιο που έκανε με τα χορευτικά τμήματα. Να αναθέσει το θέατρο σε κάποιον γνώστη του θέματος και όχι σε κάποιο μέλος του που έχει μεν όρεξη και προσπαθεί, αλλά του λείπει η εμπειρία και η γνώση του θέματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. H προσπάθεια της θεατρικης ομάδας ξαφνικά ενόχλησε κάποιον ή κάποια στην πορεία των τεσσάρων ετών παραγωγής έργου (να σας θυμίσω τις "Χοηφόρες" και την εξαιρετική "Φόνισσα") που αγκαλιάσθηκε από τον κόσμο της πόλης μας επανειλημμένως, που "ταξίδεψε" την πολιτιστική ταυτότητα της, σε όλο το νομό και προσφάτως-μόλις χθές- στο Παννελήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου στο Δίστομο.
    Είναι κρίμα και ίσως καθόλου τυχαίο που βλέπουν τη δυναμική αυτής της ομάδας να μεγαλώνει συνεχώς. Έίναι κρίμα που κάποιοι βλέπουν αυτό που "θέλουν" να δουν και αυτοαπομονώνονται. Είναι κρίμα που εκφράζονται με προσωπικούς υπαινιγμούς δηλώνοντας έτσι την ανωνυμία τους και την δεκτή μεν αλλά πάντα αυστηρά προσωπική κριτική τους και όχι τη συλλογική μιας ολόκληρης πόλης...
    Η συγκεκριμένη ανώνυμη ανάρτηση τι ακριβώς εκπροσωπεί; κάποιον ειδικό περί της θεατρικής τέχνης; κάποιον φορέα πολιτισμού; Και αν ναί προς τι το αφοριστικό των λεγόμενών του; Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΕΝΩΝΕΙ και το ευρύτατο πεδίο δράσης του, τους χωράει όλους. Είναι απαράδεκτο να ακυρώνεις και το χειρότερο να ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙΣ την ύπαρξη μιας θεατρικής ομάδας που απλά εσένα δεν σου αρέσει. Κάνε κάτι καλύτερο ή χειρότερο για να μπορείς κι εσύ να κριθείς και ύστερα μπορούμε να μιλήσουμε για το τί είναι "καλό" ή "κακό" θέατρο και για το πόσο ωφελεί τον τόπο η νοοτροπία "διαίρει και βασίλευε" και το "δρυός πεσσούσης πας ανήρ ξυλεύεται"
    Ευχαριστώ.
    θΕΑΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αγαπητέ ΘΕΑΤΗ πότε και ποιός σε διόρισε εκπρόσωπο ολόκληρης της πόλης, ώστε να αναφέρεσαι στη συλλογική κριτική της; Αυτή σου η έπαρση δικαιώνει απόλυτα αυτόν/αυτήν που έγραψε το συγκεκριμένο κείμενο, που αναφέρετε ρητά σε ορισμένα μέλη του ΔΣ του πολιτιστικού συλλόγου, στην έπαρση των μελών για την απόδοσή τους και σε αυτούς που είναι «διδασκαλικά/σκηνοθετικά απροετοίμαστοι για την όλη θεατρική πράξη». Κανείς δεν ακύρωσε και δεν απαγόρευσε την ύπαρξη της θεατρικής ομάδας. Ίσα ίσα που το κείμενο μιλάει για «την ανάγκη νεαρών πολιτών για διασκέδαση, μάθηση και πολιτιστική επικοινωνία». Τώρα αν εσύ είδες εχθρούς που έχουν τη νοοτροπία του «διαίρει και βασίλευε» και όχι φίλους που ασκούν αυστηρή μεν αλλά καλόπιστη κριτική, μάλλον σε στοιχειώνουν ξεπερασμένα φαντάσματα του παρελθόντος, τότε που ...ορισμένοι προσπαθούσαν να χειραγωγήσουν ολόκληρο το Δήμο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα. Σε διαφορετική περίπτωση θα διαγράφονται. Ανώνυμα σχόλια δεν γίνονται δεκτά.