Ένα πολυτελές λεύκωμα για την πόλη της ελευθερίας και της αξιοπρέπειας· την πόλη της ομορφιάς, του πνεύματος και του πολιτισμού.
Πρόκειται για ένα, μεγάλων διαστάσεων, πολυτελές λεύκωμα που απευθύνεται πρωτίστως στον ξένο επισκέπτη του Μεσολογγίου είτε σαν καλωσόρισμα είτε σαν κατευόδιό του. Αριθμεί 200 εικονογραφημένες σελίδες με πανόδετο χρυσοτυπωμένο εξώφυλλο..... σε λαδί χρώμα και με εντυπωσιακή μαύρη κουβερτούρα στην οποία απεικονίζεται η λέξη "ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ" με φλόγες.
Η έκδοση είναι πολυσυγγραφική και παρουσιάζει μιά σφαιρική "εικόνα" της Ιερής Πόλης από την πρώτη της εμφάνιση στο τέλος της Αναγέννησης μέχρι τις μέρες μας, χωρίς να παραβλέπονται και οι αρχαιότητες που την περικλείουν.
Η πρώτη παρουσίαση του λευκώματος θα γίνει στην Αθήνα το Σάββατο 5 Φεβρουαρίου στις 7 το απόγευμα στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής (Σταδίου 13) από τον Μεσολογγίτη ευπατρίδη κ. Αναστάση Πεπονή, τον πανεπιστημιακό καθηγητή Ιστορίας της Τέχνης κ. Μάνο Στεφανίδη, την συγγραφέα κυρία Ελένη Πριοβόλου και τον σκηνοθέτη κ. Περικλή Χούρσογλου.
Την εκδήλωση θα χαιρετήσει ο Δήμαρχος της Ιερής Πόλης κ. Πάνος Κατσούλης και θα συντονίσει ο δημοσιογράφος κ. Βασίλης Πάικος.
To λεύκωμα απαρτίζεται από πέντε κεφάλαια με 45 κείμενα μέσα από το περιεχόμενο των οποίων ο αναγνώστης μπορεί να πληροφορηθεί ο,τιδήποτε σχετίζεται με το Μεσολόγγι: Tο πρώτο κεφάλαιο με τον τίτλο Ιεράν σε ονομάζω ξεκινά με το ομώνυμο απόσπασμα της ομιλίας του Αναστάσιου Πολυζωίδη στο Ναύπλιο το 1825 και της ομιλίας του Λουκή Ακρίτα "Κάθε ελεύθερος άνθρωπος είναι δημότης Μεσολογγίου" ενώ στη συνέχεια περιλαμβάνονται κείμενα της συγγραφέως Ακακίας Κορδόση και της ιστορικού - αρχαιολόγου Ανδρονίκης Χρυσάφη για την Ιστορία και την Έξοδο του Μεσολογγίου, της καθηγήτριας γαλλικής φιλολογίας Παναγιώτας Δακαλάκη για τους Φιλέλληνες και τον Φιλελληνισμό και της μαθηματικού Βάσως Μπίσσα-Σταφυλάκη για τους λησμονημένους της Ιστορίας. Στο κεφάλαιο Η πόλη του πνεύματος που ακολουθεί περιλαμβάνονται κείμενα της φιλολόγου Όλγας Γιαννακογεώργου-Μαυρομάτη για τους λογοτέχνες του Μεσολογγίου, της φιλολόγου-αρχαιολόγου Λαμπρινής Ντρουμπάλη για την παιδεία στο Μεσολόγγι από τα προεπαναστατικά χρόνια έως το 1940 και του καθηγητού μουσικής Χρήστου Βλαχογιάννη για την μουσική παράδοση του Μεσολογγίου. Στο επόμενο κεφάλαιο Στην θάλασσα εκεί τη ρηχή και την ήμερη περιλαμβάνονται κείμενα της σύνταξης για την λιμνοθάλασσα και το ηλιοβασίλεμα, της γεωλόγου Αναστασίας Ρούσση για το οικοσύστημα της περιοχής και της φιλολόγου Μάχης Παπαζήση για τα ιστορικά νησάκια της λιμνοθάλασσας. Στο κεφάλαιο Ένα απέραντο μουσείο που ακολουθεί περιλαμβάνονται κείμενα του ξεναγού Γιώργου Αποστολάκου για τον Κήπο των Ηρώων, των αρχαιολόγων Μαρίας Σταυροπούλου-Γάτση και Γιώργου Σταμάτη για τις αρχαιότητες του Μεσολογγίου και της σύνταξης για όλα τα μουσεία, τις πινακοθήκες και τα μνημεία του Μεσολογγίου.Τέλος στο κεφάλαιο Διαρκώς εν εγρηγόρσει περιλαμβάνονται κείμενα της φιλολόγου-αρχαιολόγου Σωτηρίας Τσατσά-Πατσουράκη για τα νεοκλασσικά κτήρια του Μεσολογγίου, του καθηγητού Βυζαντινής μουσικής Γιάννη Δακαλάκη για τις εκκλησίες του Μεσολογγίου, της φιλολόγου Μαρίας Μπακαδήμα για τον Τύπο στο Μεσολόγγι την περίοδο 1821-1939, του επίτιμου Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Σπύρου Κανίνια για την Δικαιοσύνη στο Μεσολόγγι την περίοδο 1821-1826, του δασκάλου Αριστείδη Καβάγια για τους πέντε μεσολογγίτες Πρωθυπουργούς, της δασκάλας Ελένης Καρανικόλα για το πανηγύρι του Άη Συμιού, της σύνταξης για τις Γιορτές Εξόδου και τέλος του καθηγητού πανεπιστημίου Βασίλη Κατσαρού για την προέλευση της ονομασίας Μεσολόγγι.
Τα κείμενα του λευκώματος συμπληρώνουν 160 φωτογραφίες της Δήμητρας Καρέτσου, Αντώνη Μαρούδα, Χρήστου Πρεβεζάνου και Νίκου Σιάμου. Ο καλλιτεχνικός σχεδιασμός ανήκει στον Γιάννη Πικραμένο, οι λογοτεχνικές προσαρμογές στη Θεώνη Κουλουρή ενώ τον συντονισμό και την γενική επιμέλεια της έκδοσης είχε ο Αλτάνιος Κλεισοβίτης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα. Σε διαφορετική περίπτωση θα διαγράφονται. Ανώνυμα σχόλια δεν γίνονται δεκτά.