Το έτος 2006 παραμονές Δημοτικών εκλογών, ένα αυτοκίνητο πέφτει πάνω στο στηθαίο των Δυτικών γεφυριών και το γκρεμίζει σε μήκος δύο περίπου μέτρων.
Σάββατο 4 Απριλίου 2009, ο Δήμος έστω και με καθυστέρηση αναθέτει σε οικοδόμο να κάνει την απαραίτητη επισκευή του γκρεμισμένου τμήματος.
Ο οικοδόμος καλουπώνει το κομμάτι και ρίχνει τσιμέντο. Φτιάχνει το στηθαίο και του δίνει την γραμμή που έχει και το υπόλοιπο γεφύρι.
Τελειώνει, μαζεύει τα εργαλεία του και φεύγει.
Μετά από κανα δυο ώρες επιστρέφει αφαιρεί το τσιμέντο που έριξε, ξεκαλουπώνει το γεφύρι, το αφήνει στην κατάσταση που ήταν πριν την επισκευή και φεύγει.
Φυσικά δεν ενήργησε από μόνος του, αλλά υπάκουσε σε εντολή της Δημοτικής μας Αρχής, να χαλάσει την επισκευή που έκανε.
Γιατί δόθηκε αυτή η εντολή, γιατί κάποιος τηλεφώνησε και παραπονέθηκε που η επισκευή γίνεται με τσιμέντο και όχι πλάκες πέτρινες!!!
Αν κοιτάξει κανείς τα γεφύρια, θα δει ότι καλώς ή κακώς η μισή διαδρομή τους είναι επισκευασμένη με τσιμεντένια κάλυψη. Ξαφνικά λοιπόν μας ενόχλησαν δύο ακόμη μέτρα τσιμέντο;
Τα γεφύρια του Αιτωλικού, φτιάχτηκαν για να εξυπηρετούν τους πεζούς πολίτες, αλλά και τα οχήματα (κάποτε κάρα, σήμερα αυτοκίνητα).
Δεν είναι μουσειακά κομμάτια για να τα βάλουμε στην βιτρίνα να τα θαυμάζουμε.
Δεν έχουν καμία αρχαιολογική αξία, ώστε να φέρουμε ειδικούς αρχαιολόγους να τα συντηρήσουν.
Η επισκευές τους είναι υποχρέωση της Δημοτικής Αρχής, με ότι μέσο διαθέτει.
Κύριοι γιατί επηρεάζεστε;
Και ειδικό τεχνίτη να φέρετε και πέτρα κατάλληλη να καταφέρετε να βρείτε για την επισκευή, πάλι θα σας κατηγορήσουν ότι δεν είναι καλός ο τεχνίτης, ότι δεν είναι καλή η πέτρα που βάλατε, ότι δεν έχει το ίδιο χρώμα με το υπόλοιπο γεφύρι, ότι δεν ταιριάζει η επισκευή που κάνατε με το υπόλοιπο γεφύρι, ότι ότι ότι.
Το μη χείρον βέλτιστον!
Η επισκευή επιβάλλεται να γίνει, για να προστατεύονται οι πεζοί και τα οχήματα.
Αν γίνει κάποιο ατύχημα, δεν θα κατηγορηθούν αυτοί που θίγονται από την τσιμεντένια επισκευή, αλλά η Δημοτική Αρχή.
11 σχόλια:
Με τη λογική αυτή να τα γκρεμίσουμε και να τα κάνουμε τσιμεντένια!
Καλή ιδέα. Να γίνουν καινούργια γεφύρια με μεγαλύτερες καμάρες και πιο πλατιά. Και να επενδυθουν με πέτρα για τους ρομαντικούς
Το θέμα την συντήρησης και της αναστύλωσης των γεφυριών έχει καλυφθεί διεξοδικά από δεκάδας άρθρα στις εφημερίδες και στο διαδύκτιο. Χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη προσοχή όταν πρόκείται να επέμβουμε σε κατασκευές όχι μόνο ιστορικής και συναισθηματικής αλλά και κατασκευαστικής αξίας. Το συγκεκριμένο γεφύρι έχει κηρυχθεί μνημείο νεότερης ιστορίας. Η κατασκευή του αποτελεί τεχνικό έργο με ειδικές γνώσεις που σφραγίζει την ύπαρξη μιας νερένιας πολιτείας – Αιτωλικό από το 1836 μέχρι σήμερα. Σύντομα θα κυκλοφορήσει βιβλίο από το Τεχνικό επιμελητήριο για τα πέτρινα γεφύρια της Αιτωλοακαρνανίας που δικό μας περιέχεται στα πιο αξιόλογα. Θα θελα με την ευκαιρία επίσης πέρα από πολιτικές ιδεολογίες να συγχαρώ την δημοτική αρχή και ιδιαίτερα τον Δήμαρχό Ν. Γαλάνη που είχε το θάρρος και την δύναμη να επέμβει ώστε να σταματήσει το έργο. Αυτό σημαίνει ότι σίγουρα περάσαμε σε μια άλλη περίοδο με λιγότερες αστοχίες και περισσότερο σεβασμό στην πολιτιστική μας κληρονομιά.
Φιλικά
Για μισό λεπτό, βρε παιδιά, να καταλάβω τι γίνεται! Θέλεις να πεις κ. Ζαφείρη ότι αυτός που πήγε να επουλώσει την πληγή έπρατε από μόνος του χωρίς την εντολή της δημοτικής αρχής; Μην τρελαθούμε! Όχι να συγχαίρουμε και τους ανίκανους για την ανικανότητα.
Ευχαριστώ!
Σημασία σήμερα έχει το αποτέλεσμα. Και όχι το πώς και τι. Άλλωστε γνωρίζουμε καλά ότι οι αποφάσεις εύκολα παίρνονται και δύσκολα ανακαλούνται. Και μόνο γι αυτό χαλάλι κι ένας καλός λόγος.
Είχα έτοιμο να αναρτήσω κα τούτο ΄δώ που θα βοηθήσει…
«Η επισκευή του ήταν απαράδεκτη γιατί έγινε χωρίς κανένα σεβασμό προς το ίδιο το έργο και την ιστορία του. Κατεδαφίστηκαν πολλά πέτρινα τόξα, τα οποία πράγματι χρειαζόταν επισκευή, αλλά αντικαταστάθηκαν με τσιμεντένια και στη θέση των στηθαίων, αφού αφαιρέθηκαν και όσα είχαν παραμείνει απ το σεισμό, χτίστηκε μονοκόμματο τσιμεντένιο στηθαίο. Κι αυτές οι βέβηλες κατασκευές παραμένουν ακόμη, για να θυμίζουν την απερισκεψία και την αναλγησία του σύγχρονου ανθρώπου απέναντι σ ένα μνημείο μοναδικής ομορφιάς και τέχνης, απέναντι σ’ ένα κομμάτι της τοπικής του ιστορίας.»
Απόσπασμα από την ομιλία του Πέτρου Πετράτου Ιστορικού για γεφύρι του Δεβοσέτου του Αργοστολίου (πανομοιότυπο του δικού μας ) από τα πρακτικά της Β επιστημονικής συνάντησης του Κέντρου Μελέτης Πέτρινων Γεφυριών. Αθήνα 20/11/2004
Τι έγινε βρε Ζαφείρη, τι επώνυμο σχόλιο ήταν αυτό; Όλοι μας ξέρουμε ότι γράφεις στο etiliko-news ανώνυμα. Τι έγινε και γράφεις σχόλια με υπογραφή; Μήπως έχει σχέση με τα μπράβο προς το Δήμαρχο, έτσι για να ξέρει ποιος τα έδωσε; Μήπως έχει σχέση με καμιά εργολαβία που σου έχει υποσχεθεί; Μην φοβάσαι σε όλους υπόσχετε. Μήπως έμαθες ότι σε κατηγορεί και εσένα για ΜΕΠ και θέλεις να αποδείξεις ότι δεν είσαι; Πάντως και το σχόλιο σου είναι άστοχο, γιατί συγχαίρεις αυτόν που έδωσε την εντολή του έργου και συγχρόνως μιλάς για το άστοχο της παρέμβασης. Ζαφείρη με όλους καλά δεν μπορούμε να τα έχουμε, σε 2 βάρκες δεν πατάμε.
Θα διορθώσω μόνο ετούτο:
Δεν "γραφω..έγραφα" στο etoliko news για τα υπόλοιπα λυπάμαι και τ αφήνω στην κρίση των αναγνωστών.
Ε όχι ρε παιδιά και ο Ζαφείρης ΜΕΠ. Είναι δυνατόν να υπάρχει κανείς, έστω και ο δήμαρχος, που να μπορεί να φανταστεί τον Ζαφείρη ως ΜΕΠ. Είπαμε έχουμε ένα κάποιο χιούμορ, λίγο παράξενο, αλλά αυτό είναι άρρωστο, ακόμα και για μένα.
Τειρεσίας
Γραφείο Δημάρχου: Ευχαριστούμε τον κ. Ζαφείρη Καρβέλη για την έμπρακτη συμπαράστασή του στο τιτάνιο έργο μας. Και επειδή τα λόγια είναι περιττά, αύριο τον καλούμε να περάσει από το γραφείο μας για την υλοποίηση της συμμαχίας μας. Ελπίζουμε το ύψος της ευχαριστίας μας να ικανοποιεί όλες τις πλευρές.
Κύριοι δεν χρειάζονται ειρωνικά σχόλια. Όλοι προσπαθούμε να βοηθήσουμε τον τόπο μας. Σήμερα απο το πρωί επισκευάζεται η ζημιά με πέτρα. Κανένας εδώ μέσα δεν λειτουργεί με βάση το προσωπικό συμφέρον. Οτι γράφεται (έστω και άκομψα)είναι με καλή πρόθεση και συντελεί στο να μπεί έστω και ένα μικρό λιθαράκι στην ανάπτυξη του Δήμου μας.
Το συμβάν αυτό είναι ένα απλό παράδειγμα για την μηζέρια που διακρίνει τους ανθρώπους του τόπου και ένας απο τους λόγους που ο τόπος δεν θα πάει ποτέ μπροστά.
Επρεπε να επισκευαστεί ή όχι το χαλασμένο τμήμα ?
Τώρα τι μου λέτε εσείς για συμφέροντα δεν ξέρω, να πάτε να τα πείτε στους ψαράδες της περιοχής να δούμε τι θα καταλάβουν.
Δημοσίευση σχολίου